Навлязлата на българския пазар едва през март испанска компания за доставка на стоки от различни категории Glovo планира бързо разрастване в България. Glovo смята да навлезе в по-малките населени места у нас през 2021 г., след като стартира дейност в София, Пловдив и Варна.
“Бизнесът ни в България е на етап „експанзия“. Вероятно ще предложим услугите си в 60 града. Искаме да покрием колкото се може повече население”, заяви Виктор Ракариу, генерален мениджър за Централна и Източна Европа в Glovo, в предаването “Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria.
След време повечето заведения ще предлагат определен вид доставки, дори тези от най-висок клас. Също така други бизнеси ще се насочат към суперекспресните доставки. В цяла Европа вече има много стартъпи за т. нар. “тъмни магазини”. Това е нещо като супемаркет в супермаркета, който е насочен изцяло към онлайн потребителите и който дава възможност за доставка в рамките на 10-15 минути, каза Ракариу.
Припомняме, че компанията стъпи на българския пазар в началото на март и вече има операции в три български града. Създадената в Барселона фирма предлага не само доставки на храни, но и редица други продукти – цветя, стоки от супермаркети, фармацевтични стоки и други. Сроковете за доставка се оптимизират чрез алгоритми, така че поръчките да се извършват за възможно най-кратък период.
Ракариу коментира отражението на пандемията върху дейността на Glovo, като посочи, че “всичко, свързано с електронната търговия, нарасна през този период”.
„Когато пандемията свърши, не очакваме всички да поръчват храна по два пъти на ден. Хората ще продължат да излизат, ще продължат да ходят на ресторант, ще продължат да готвят. Но от време на време ще си поръчват храна, защото е удобно и защото те вече са тествали услугата”.
Glovo навлиза на българския пазар в момент, в който пандемията продължава да ускорява насочването на домакинствата към онлайн пазаруването и подобрен род услуги за доставка. Индустрията преживя бум през последната година, благодарение на наложените от правителствата блокади за овладяване на разпространението на коронавируса.
Glovo пояснява, че смята да инвестира привлечените 450 млн. евро в нов кръг на финансиране в три направления.
“Първо, ще засилим позициите си в двайсетте страни, където вече оперираме. Следващата ни цел е да разширим нашия сегмент за бърза търговия. Това е бъдещето на търговията – ултрабързите доставки на бързооборотни стоки. И трето: да продължим експанзията в нови страни”, обясни Ракариу.
Той посочи, че компанията проучва множество нови пазари, като се фокусира върху Източна Европа, Азия и Африка.