Германският софтуерен производител Software AG разкрива перспективата за скорошно придобиване. „Бихме искали да направим придобивания тази година, ако цената има смисъл", заяви финансовият директор Матиас Хайден в петък пред агенция Ройтерс. Ставало въпрос за ускоряване на растежа чрез придобивания. Software AG щяла да следи за компании, с които предложенията на фирмата да бъдат разширени или закръглени.
Втората по големина софтуерна компания в Германия след SAP вече е в третата си година от своя петгодишен проект за корпоративно преструктуриране, наречен Helix. Подобно на базираната във Валдорф група от Dax, базираната в Дармщат компания от MDax се фокусира повече върху облака и по този начин - върху периодичните продажби чрез абонаменти, вместо лицензи, които се плащат еднократно.
В момента тази промяна се отразява негативни на тримесечните приходи, които са паднали от януари до март с дванадесет процента до 183 милиона евро. Това не се отрази добре на пазара. Книжата на Software AG бяха най-големият губещ в MDax с минус от около пет процента.
„Разглеждаме входящите поръчки и те са нараснали в двуцифрения процентен диапазон за седмото поредно тримесечие“, казва Хайден, който е финансов директор от миналото лято. Повтарящите се продажби представляват 89% от общите приходи от продукти. Преди старта на програмата Helix те възлизаха на 69 процента.
Software AG потвърди както очаквнаията си за цялата година, така и целите за 2023 г. и възнамерява след това да продължи да генерира 1 милиард евро годишно и да постигне оперативен марж между 25 и 30 процента.
Предстои дълъг път: заради разходите за Helix оперативният марж (EBITA, Non-IFRS) през първото тримесечие е бил само 13,4%. Оперативната печалба (EBIT) е спаднала с 34 процента до 15,3 милиона евро.
Въпреки това Хайден е оптимист и заяви, че пандемията е един вид „аларма“ за много компании да започнат да работят по цифровизацията и работата в мрежа. Това генерира подкрепа за компанията му, която нямало да отслабне с края на кризата.