Нови данни показват степента, в която китайците са се насочили към ползването на интернет в зората на коронавирусната пандемия и са развили нови навици, като пазаруването през стрийминг на живо, пише CNBC.
До края на 2020 г. Китай е имал 989 млн. интернет потребители, сочат данни, публикувани от правителствената агенция Китайски интернет мрежови информационен център (CNNIC).
Това е над бройката от 85,4 млн., регистрирана през март, точно след най-тежкия удар на коронавирусната епидемия в Китай, който принуди стотици милиони китайци да прекарват повече време вкъщи.
За да се разбере мащабът на това почти едномилиардно интернет население на Китай, трябва да отбележим, че страната води пред Индия (639 млн. интернет потребители) с 350 млн., което е повече от цялото население на Съединените щати.
Правителствените данни показват още как след като най-лошият момент за развитието на огнището в Китай приключи до април някои онлайн тенденции се запазиха, а други – не. В доклада се посочва, че между март и края на годината още 72,15 млн. души са започнали да пазаруват онлайн, предимно през мобилни телефони, с което общият им брой е достигнал 782 млн.
Същевременно повече хора са имали повече пари за харчене и са работили предимно от вкъщи. Докладът разкрива, че делът на интернет потребителите с месечен доход от поне 5001 юана (774 долара) е нараснал до 29,3% през декември, спрямо 27,6% през март.
Броят на хората, работещи от дистанция, се е увеличил със 147 млн. от юни до 346 млн. към декември, или около една трета от интернет потребителите в страната.
Повече хора гледат кратки видеа, отколкото пазаруват онлайн
Колкото и значителен да е бил ръстът да онлайн купувачите, гледащите видеа са скочили още повече – със 76,33 млн. за 9 месеца до 927 млн. през декември. Това означава, че близо 94% от всички интернет потребители в Китай са гледали видеа онлайн, което е значително повече от 79-те процента, които са пазарували онлайн.
Онлайн търговията през стрийминг на живо също се е увеличила – от 123 млн. потребители през март до 388 млн. през декември. Около две трети от тези потребители са направили покупка, докато са гледали стрийминг, допълва докладът.
Спад на броя на потребителите, ползващи онлайн здравни услуги
Въпреки че ученето и здравните онлайн консултации са записали огромен растеж по време на коронавирусната епидемия в страната, потреблението е спаднало до декември.
Потребителите на онлайн образование са достигнали 342 млн. през последния месец на годината, или с 81,25 млн. по-малко спрямо март, когато бяха 423 млн.
Потребителите на онлайн здравни грижи са се свили до 215 млн. През юни броят им беше 276 млн. Данни от март за този показател не са налични. Докладът все пак отбелязва, че проникването на онлайн здравни грижи в по-слабо развитите части на Китай се е увеличило с около една пета от юни до декември. Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!