fallback

Paypal остава на пътя на успеха и в пандемията

Компанията се възползва от бума на онлайн търговията, привлече 16 млн. нови потребители само за 3 месеца и отчете ръст на печалбата от над 20%

10:11 | 04.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

PayPal Holdings Inc. заяви, че потребителите са се втурнали към нейната услуга през последните месеци на годината, когато са побързали да завършат празничните си пазарувания и са започнали да използват портфейлите на компанията за покупка и продажба на криптовалута.

Компанията добави рекордните 72,7 милиона активни акаунта през 2020 г., повече отколкото прогнозира само преди три месеца, като добавя 16 милиона акаунта само през четвъртото тримесечие. Това помогна общите приходи да се изкачат с 23% до 6,12 милиарда долара през тримесечието, надвишавайки прогнозите на анализаторите, предава Bloomberg. Оперативната печалба за тримесечието се покачва с 21% до 963 млн. долара.

„PayPal никога не е бил по-важен и необходим, отколкото сме в момента“, заяви главният изпълнителен директор Дан Шулман в интервю. „Ясно е, че светът прескочи с три до пет години нормалното си развитие към следващата дигитална ера и оттук няма връщане назад“, коментира той.

Компанията беше един от големите победители през миналата година, като много потребители се обърнаха към нейната услуга за онлайн пазаруване, докато бяха подслонени в домовете си по време на пандемията от Covid-19. PayPal заяви, че общите плащания по мрежата ú са се повишили с 39% до 277 млрд. долара през последните три месеца на годината, повече от прогнозите на разпитаните от Bloomberg анализатори за 267 млрд. долара.

Акциите на PayPal поскъпнаха с 2% до 257,06 долара в края на търговията в Ню Йорк. Акциите са добавили 116% към стойността си през изминалата година, изпреварвайки 39-процентния ръст на подиндекса за информационните технологии в S&P 500 от 75 компании.

Venmo, популярната лична услуга на PayPal, обработи плащания за 47 млрд. долара, което е с 60% по-висока сума от отчетената година по-рано и по-висока от очакваните от анализаторите 45 млрд. долара.

Компанията заяви, че активността в нейната мрежа остава висока, след като през последните месеци добави възможността потребителите да купуват, държат и продават криптовалута, използвайки своите портфейли. Клиентите, които са се възползвали от функцията за закупуване на криптовалута, са започнали да влизат в PayPal с два пъти по-висока честота, отколкото са я ползва дотогава, заяви компанията в презентация на своя сайт.

PayPal също така позволява на потребителите да разделят големи покупки и да ги изплащат с течение на времето. Това добави още 750 млн. долара към общия обем на плащанията през четвъртото тримесечие. „С перспектива към следващите година или две нашият цифров портфейл ще започне да работи както онлайн, така и офлайн“, каза Шулман, отбелязвайки, че компанията е обработила плащания за 20 млрд. долара в магазините миналата година. „Ще започне да се разширява отвъд плащанията във финансови услуги, в инструменти за пазаруване като списъци с желания и мониторинг на цените и сделки и предложения“, коментира той.

Компанията заяви, че приходите през първите три месеца на годината ще се повишат с 28%, повече от прогнозите на анализаторите за ръст от 22%. Коригираната печалба вероятно ще се покачи с 50% през първото тримесечие.

И все пак компанията предупреди, че растежът може да започне да се забавя през следващата година. Общият обем на плащанията вероятно ще се повиши с до 20% в сравнение с 31% ръст през 2020 г. Приходите за годината вероятно ще се увеличат с 19%, а компанията очаква да добави още 50 милиона активни акаунта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:31 | 11.09.22 г.
fallback