Google трябва да стане по-прозрачна по отношение на това как се бори с разпространението на „фалшиви новини“, коментира заместник-председателят на Европейската комисия Вера Йоурова след видеоконферентен разговор с главния изпълнителен директор на компанията Сундар Пичай.
Разпространението на дезинформация по интернет предвизвика притеснения по целия свят, а правителства и регулатори се опитват да овладеят проблема, особено когато става дума за избори, политическа реклама и пандемията на Covid-19, предава Ройтерс.
„Призовах за въвеждането на инструменти, които да позволят предлагането на по-прозрачна и отговорна реклама, както и за работа с по-широката екосистема. Казах на господин Пичай, че ако това бъде направено правилно, подобни инструменти ще допринесат за намаляване на монетизацията от дезинформация“, посочва Йоурова в изявление след разговора с Пичай.
Йоурова, която преди е критикувала технологичните гиганти, че печелят пари от разпространението на фалшиви новини, миналата седмица даде начало на своя екшън план за европейската демокрация, за да се бори с дезинформацията, да подкрепя медийната свобода и да промотира свободните и честни избори.
„Бях доволна да чуя, че Google ограничава таргетирането си на политическа реклама, но нашето законодателство ще има за цел да обхване и т.нар. „базирани на проблеми реклами“, коментира тя, визирайки проектоправилата на ЕК, които ще бъдат представени на 15 декември от еврокомисаря по цифровите технологии Маргрете Вестагер.
Йоурова също така е призовала Google да осигури по-справедливо разпределение на приходите от новинарски статии към европейските издатели, които отдавна се оплакват от факта, че компанията безплатно ползва продуктите им. Наскоро Google сключи сделки с няколко европейски медийни групи.