Услугата за доставка на храна Delivery Hero SE отново почти удвои приходите си благодарение на бума на поръчките за доставки в рамките на причинената от коронавируса криза. Приходите са се повишили през третото тримесечие с 99% до 776 млн. евро, обяви в сряда компанията, която отскоро е в състава на индекса Dax. „Третото тримесечие беше поредният рекорд за нас по отношение на продажбите и ръста на поръчките“, казва изпълнителният директор Никлас Остберг, цитиран в прессъобщение.
След успешното тримесечие Delivery Hero, която в България е представена чрез Foodpanda.bg, конкретизира значително прогнозата си. За годината като цяло сега се очакват приходи в диапазона между 2,7 млрд. и 2,8 млрд. евро вместо предвидените 2,6 млрд. до 2,8 млрд. евро. Въпреки това компанията, която е активна в повече от 40 държави, сега планира да инвестира 120 млн. евро по-малко през 2020 г. от планираното преди това, добавя Ройтерс.
Заради ограниченията за излизане и хигиенните правила все повече хора по света поръчват храната си онлайн от ресторанти за доставка по домовете си. Delivery Hero възнамерява да използва този период, за да расте още повече. Така базираната в Берлин компания, която все още е на загуба, навлезе на японския пазар и пое бизнеса на InstaShop и Glovo в Латинска Америка.
Кризата и ограниченията ускориха процеса на консолидация в бранша. Така например съвсем наскоро Just Eat takeaway.com, който също е представен в България, придоби американския си конкурент Grubhub в сделка за 7 млрд. долара.