fallback

Онлайн потребителите у нас търсят различни начини на разплащания заради Covid-19

Бизнесът осъзнава, че трябва да добавя нови методи за плащане в условията на криза, показва проучване на Paysafe

16:27 | 21.10.20 г.

75% от малките и средни предприятия в България са забелязали промяна в поведението на клиентите си по отношение на платежните инструменти при онлайн пазаруване. Това показва ново проучване на Paysafe Group у нас, наречено „Lost in Transaction”.

Проучването е проведено от 9 до 18 септември тази година от Sapio Research сред 1100 онлайн бизнеса, базирани в няколко държави – България, САЩ, Канада, Италия, Австрия и Германия.

У нас са обхванати 155 бизнеса с до 50 служители и оборот 150 хил. до 22 млн. лева., които продават продукти и услуги на крайни потребители. Компаниите са основно от три сектора – търговия на дребно, финансови услуги и медия.

Изследването разкрива, че 61% от компаниите, включени в него, твърдят, че потребителските предпочитания са се променили заради Covid-19, а 43% от потребителите предпочитат улеснено/безконтактно плащане и без споделяне на финансови данни.

„Бизнесът осъзнава, че добавянето на нови методи за плащане е от ключово значение, а Covid-19 помогна за това“, коментира Росен Метев, вицепрезидент продажби за Европа, Близкия изток и Африка в Paysafe.

По думите му причините за това са много и са взаимосвързани. На първо място голяма част от фирмите наблюдават голям ръст на броя клиенти, а съответно и на поръчките си, което е породено от препоръките за социално дистанциране, избягването или невъзможността за посещения на физически магазини. Като втори съществен фактор той отчита навлизането на компаниите респонденти на нови пазари, тъй като коронакризата е довела до разрастване на бизнеса им и значителен ръст на международните им поръчки онлайн.

Тук трябва да се отчете фактът, че всеки пазар има собствени специфики, когато става дума за начините за плащане, посочи Метев, допълвайки, че във Великобритания се плаща основно с кредитни карти, докато в Германия има голям дял на банковите трансфери и дигиталните портфейли.

По данни на Paysafe най-честият метод за плащане онлайн в България е с банкова карта (78%), следван от дебитна карта (68%), дигитален портфейл (58%) и плащане при доставка (43%).

Близо 60% от респондентите, включени в проучването в България, смятат, че приоритет номер едно при дигиталните разплащания е сигурността. Кризата с коронавируса обаче е задълбочила проблемите, свързани с отказаните и недовършените трансакции, както и с измамите, твърди Метев.

При около 50% от фирмите се наблюдават недовършени трансакции, уточни той. Всички тези проблеми са свързани с няколко фактора – ниски лимити на картите, неуспех при верифициране на плащането, по-строги ограничения на банките, целящи предотвратяване на измами, и други.

Според Росен Метев е много важно компаниите да постигнат добър баланс между различните предлагани опции за разплащания, така че клиентът да не бъде загубен, ако не открие опцията, която предпочита.

От Paysafe подчертават, че малките и средни онлайн фирми в България вече са положили усилия, за да усъвършенстват приемането на плащания по време на коронакризата, а резултатът е добър.

41% от българския бизнес е започнал да приема плащания с карта при доставка от началото на извънредното положение. Същевременно 46% от местните малки и средни бизнеси са интегрирали повече от един нов начин на разплащане. Забелязва се и осезаемо въздействие върху процента продажби, завършени с помощта на дигитални портфейли, разкрива проучването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:12 | 12.09.22 г.
fallback