Кризата с коронавируса „обърна нова страница в онлайн продажбите на бизнеса“. Това коментира по време на онлайн събитието Tech of Tomorrow на Investor.bg главният оперативен директор на eMAG България Стефан Коларов.
По думите му всичко това е проличало категорично в ръста на продажбите и на големия брой търговци, които са се присъединили към платформата.
Наблюдавахме какво се случва в Китай, за да се подготвим за това, което се задаваше в Европа, обясни Коларов. В резултат на това компанията взема решението да се запаси предварително с някои стоки, за да може на по-късен етап да отговори на повишеното търсене.
Тези промени са изисквали и увеличаване на броя на служителите. Коларов коментира, че eMAG е привлякла повече кадри в ключови по време на пандемията звена като логистичното и това за обслужване на клиенти, защото именно в тях на първо първо се е усетило по-голямото търсене.
Очаквано коронакризата и фактът, че хората прекарваха повече време у дома в последните месеци, е довела до 70% ръст на продажбите на някои категории продукти, като лаптопи, смартфони и спортни стоки, спрямо година по-рано. По-слабо представяне са имали модните артикули, но в момента продажбите се връщат към нормалните си нива отпреди кризата, коментира Коларов.
Той подчерта, че пандемията е довела до големи промени в потребителското поведение, включително в избора на начини на разплащане и на доставки. Ако преди коронавируса половината от поръчките са се доставяли до офис на куриер, а останалите – до домашен или служебен адрес, то след началото на пандемията не повече от 20-30 на сто от поръчките са били насочвани към куриерски офиси. Доминиращи са станали заявките до личен адрес.
Според Коларов коронакризата е увеличила три пъти броя на разплащанията с карта и именно този метод на плащане става предпочитан за клиентите.
Тази теза беше подкрепена и от главния изпълнителен директор на Sirma BC Цветомир Досков, според когото голяма част от потребителите са се насочили към ползването на различни платежни инструменти.
„Пандемията промени съществено пазара и начина на поведение на отделните категории потребители – на компаниите и на физическите лица“, коментира той. По думите му сме свидетели на значително ускоряване на дигитализацията – една тенденция, която той смята за необратима.
Досков твърди, че голяма част от консервативните потребители, които умишлено не са искали да ползват нови платежни инструменти, са били принудени от Covid-19 да посегнат към такива. А когато опитът им с тях се е оказал добър, това е добра предпоставка да продължат да ги ползват и в бъдеще.
Очаквайте и материал за втората част от дискутията, в която ще обърнем внимание на технологичните промени в индустрията и енергетиката.
Следващите две онлайн издания на Tech of Tomorrow ще се проведат на 7 и 14 октомври.
Oнлайн изданията на Tech of Tomorrow се провеждат с подкрепата на Allterco Robotics, Shell, Schneider Electric Bulgaria, Sirma, eMAG, Telelink Business Services, Atos, Select Asset Management, Industrial Holding Bulgaria.
Медийни партньори са: Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, Money.bg, „Мениджър“, Kaldata.bg, Hicomm.bg, Webcafe.bg, Dev.bg и Tech Tips Media.