Една от основните грешки, които българските онлайн търговци допускат, е, че разчитат прекалено много на привличането на нови клиенти, вместо да се съсредоточат върху методите и практиките за задържане на текущата си потребителска база. Това разкри в подкаста Update на Bloomberg TV Bulgaria основателят на софтуерната компания Cintelly Георги Сердаров.
„Привличането на нов клиент е изключително скъпо начинание, защото изисква разходи за рекламни кампании, промоции и т.н. Много малка част от тези нови клиенти остават впоследствие в бизнеса и стават лоялни. По-голямата част от тях най-често поръчват веднъж или два пъти, а след това спират да ползват услугите на компанията“, уточнява той.
В тази връзка софтуерът на Cintelly, който е онлайн базиран, предлага анализ на потребителските данни и възможности за увеличаване на клиентската лоялност. По думите на Сердаров софтуерът и методологията, по която той работи, се уповават изключително на философията на водещи личности в маркетинга, във фокуса на който попада потребителят.
„Това, с което ние помагаме, е да оптимизираме отношенията с клиентите, да увеличим лоялността, което винаги е добре дошло, защото води до увеличаване драстично на продажбите“, твърди Сердаров.
Според него българският бизнес е изключително развит и отворен към нови решения и нови методологии, с които да си помага, а интерес в тази област самият той наблюдава още от 2009 г., когато започва и кариерата му в тази посока.
Cintelly е базирана в България, но има амбицията да предложи решението си и на чужди пазари, като следващата стъпка за компанията са Съединените щати, уточнява гостът.
Какви данни предлага решението на Cintelly и как те могат да помогнат на онлайн бизнесите можете да чуете в пълния запис.