Втората по големина компания за онлайн търговия в Китай JD.com отчете приходи за второто тримесечие, които надминаха прогнозите, и обяви инвестиция от Hillhouse Capital. Добрите резултати се дължат на по-големите разходи на потребителите в нейните магазини, пише Bloomberg.
В изявление от днес компанията обяви, че подразделението ѝ JD Health ще получи над 830 млн. долара от Hillhouse – инвестиционна фирма, основана от Джан Лей с пари от Йейлския университет, чрез покупката на привилегировани акции от серия B. Средствата ще бърат използвани и за засилване на фармацевтичната верига на доставките на компанията.
JD обяви, че приходите ѝ за трите месеца, завършили през юни, са нараснали с 34% до 201,05 млрд. юана (29 млрд. долара). Те са изпреварили средната прогноза на анализаторите за 190,7 млрд. юана.
По-доброто представяне на компанията дава повече доказателства, че китайската икономика е една от най-бързо възстановяващите се от пандемията в света, подкрепена от стриктните мерки за контрол на вируса и от повишеното потребителско доверие. Както JD, така и по-големият ѝ конкурент Alibaba Group Holding отчетоха рекордни приходи от продажби по време на годишното събитие за пазаруване „6.18” през 2020 г., след като големите намаления привлякоха потребителите, които отложиха покупките през най-тежкия период, свързан с Covid-19.
Продължаващото насочване към онлайн покупки помогна на JD, която прави експанзия в по-малки градове и разчита на стратегия, включваща стрийминг на живо, за да достигне до нови потребители и да се бори с нарастващата конкуренция от играчи на Douyin на ByteDance.
През юни JD.com завърши вторичното си листване в Хонконг, от което набра 3,9 млрд. долара. Средствата ще бъдат използвани за изграждане на логистичната мрежа и тази за доставките.