Китайският гигант в областта на търсачките Baidu отчете тримесечни приходи, които се оказаха значително над прогнозите, но книжата ѝ понижиха стойността си по време на следборсовата търговия, след като стрийминг услугата ѝ iQIYI обяви, че е разследвана от Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ, предава Ройтерс.
Приходите на Baidu за второто тримесечие са се свили с 1% до 26 млрд. юана (3,8 млрд. долара) спрямо същия период на миналата година, но се оказаха над средната прогноза на анализаторите за 25,7 млрд. юана.
Компанията прогнозира, че приходите ѝ за третото тримесечие ще са в диапазона 26,3 – 28,7 млрд. юана, като ще отговорят на прогнозите.
Но резултатите бяха помрачени от разкритията на iQIYI за разследването. Цената на акциите на стрийминг компанията, която е подобна на Netflix, се понижи с повече от 19 на сто, докато тази на Baidu се оказа с 5,5% надолу по време на следборсовата търговия. И двете компании са листнати на Nasdaq.
IQIYI твърди, че работи с комисията, която е поискала финансови и оперативни документи, датиращи от 1 януари 2018 г., както и такива, свързани с придобивания и инвестиции, включени в доклад на Wolfpack Research през април.
IQIYI твърди, че не може да определи сроковете, развитието и последствията от разследването. Тя е наела професионални съветници, за да проведе вътрешнофирмено разглеждане на процесите.
Wolfpack обвини iQIYI в завишаване на броя на потребителите, приходите и сумите, които плащат за съдържание.
Разследването на Комисията по ценните книжа и фондовите борси се случва в момент, в който Вашингтон заплашва да премахва от борсата китайски компании, които не отговарят на американските счетоводни стандарти, докато напрежението между двете най-големи икономики в света расте.
Но главният финансов директор Херман Ю заяви, че компанията не може директно да коментира разследването срещу стрийминг услугата, като допълни, че въпросът може да отнеме повече време за решаване от обичайното заради пандемията.
Baidu притежава 56% от iQIYI и държи над 90% от гласовете в борда на директорите ѝ.
Приходите на Baidu от реклама остават под натиск, след като големите бизнеси от индустрии като туризма и финансовите услуги продължават да свиват рекламните си разходи.
През второто тримесечие приходите от онлайн маркетинг услуги, които включват търсачката, нюзфийда и видео приложенията, са се понижили с 8% до 17,7 млрд. юана.