Най-високо оценяваният в момента американски стартъп – финтех компанията Stripe, официално навлезе на българския пазар, заедно със стартирането на дейност на още 4 европейски пазара – в Чехия, Румъния, Кипър и Малта.
„Stripe е вече в 39 държави, 29 от които са в Европа“, казва Мат Хендерсън, бизнес лидер на Stripe за Европа, Близкия Изток и Африка. „Ние сме развълнувани от навлизането ни в още повече европейски страни, което прави приемането на плащания и трансфера на пари по-бързо и по-малко сложно за всички. Наближаваме целта си да направим Stripe универсално достъпен за фирмите от целия континент“, каза още той, цитиран в прессъобщение на компанията.
Сега онлайн компаниите в Чешката република, Румъния, България, Кипър и Малта вече могат да получат достъп до целия продуктов пакет на Stripe за стартиране, опериране и мащабиране на бизнеса си в ㄧ включително Stripe Connect за работа на трансгранични пазари, таксуване за абонаменти и повтарящи се плащания, „радар за откриване и предотвратяване на измами“ и др.
„Stripe ни позволява не само да приемаме еднократни плащания, но и да създадем сложни абонаментни планове, и всичко това на ниска цена и с перфектно отчитане. Досега наистина съществуваше липса на лесни за интегриране решения за плащанията за бизнеса в България. Идването на Stripe отваря вратата за много повече онлайн предприемачи, които искат да създадат онлайн бизнеси и без усилия и сигурно да управляват плащанията онлайн“, коментира Никола Томов, изпълнителен директор на Aesthetic by Science.
На фона на ограничаването на придвижването в редица държави по целия свят Stripe, сред чиито клиенти се нареждат имена като Target, Lyft и Amazon, е една от малкото компании, които инвестират, а не пестят пари, тъй като фокусът ѝ върху онлайн плащанията се възползва от нарастващото ползване на електронната търговия. Stripe има и партньорства с фирми като Postmates, Zoom Video Communications Inc., Instacart и Shopify Inc., които също растат сериозно, макар че общите потребителски разходи намаляват.
Stripe е основана през 2010 г. технологична компания. През последните десет години тя успя да нарасне до мрежа от 14 офиса по целия свят, да осигури капитал от различни инвеститори от най-високо ниво, включително Илон Мъск, Питър Тил и подразделението на Google за рисков капитал Capital G. Днес Stripe е най-високо оценяваният стартъп в САЩ с оценка за 36 милиарда долара, които го извеждат пред SpaceX и Airbnb Inc., показват данни на CB Insights. Преди няколко седмици Stripe набра 600 милиона долара в кръг от финансиране от серия G от редица инвеститори, включително Andreessen Horowitz, General Catalyst и Sequoia Capital.