Zoom призна, че няма по 300 млн. активни потребители дневно. Признанието беше направено, след като The Verge установи, че компанията тихомълком е редактирала публикацията в блога си, в която обяви данните по-рано този месец.
Първоначално Zoom обяви, че има „над 300 млн. активни потребители дневно“ и че това са „над 300 млн. души по света, които използват Zoom в това време на предизвикателства“. По-късно компанията изтри тези твърдения от оригиналната си публикация в блога и вече твърди, че има „300 млн. дневни участници в срещи в Zoom”, пише The Verge.
Разликата между месечно активни потребители и „участници в срещи“ е значителна. Дневните участници в срещи могат да се броят по много пъти. Ако имате пет срещи в Zoom на ден, тогава се броите пет пъти. А месечно активните потребители се броят по един път дневно. Този показател е широко използван от компаниите да измерват потреблението на услугите си.
Разчитането на дневните участници е лесен, по някакъв начин подвеждащ начин да опишеш потреблението на платформата си като значително по-голямо, отколкото е всъщност, допълва медията.
Подвеждащата публикация е редактирана на 24 април – ден след като данните изтекоха в медиите по целия свят. След като The Verge потърси Zoom за коментар, компанията вчера е добавила бележка в публикацията в блога си, признавайки своята грешка.
„Горди сме да помагаме на над 300 млн. участници в срещи дневно да останат свързани по време на тази пандемия. В публикация в блога от 22 април неволно посочихме тези участници като „потребители“ и „хора“. Когато разбрахме за тази грешка, ние коригирахме формулировката на „участници“, коментират от Zoom.
Растежът на Zoom е впечатляващ, но компанията всъщност не е разкрила броя на дневно активните си потребители. Потреблението на Zoom нарасна от 10 млн. участници в срещи дневно до 300 млн. този месец.
Конкурентите като Microsoft Teams и Google Meet изглежда са близо до скъсяването на дистанцията. Вчера Microsoft обяви, че вече има 75 млн. активни потребители дневно на Teams, което представлява скок от 70% само за месец. Освен това, че Microsoft обяви, че е имала 200 млн. участнии в срещи в един ден този месец.
Google Meet пък добавя средно по 3 млн. нови потребители всеки ден и достигна над 100 млн. дневни участници в срещи наскоро.