Китайският гигант в сферата на електронната търговия JD.com обмисля да последва стъпките на по-големия си конкурент Alibaba Group Holding и да направи пазарен дебют в Хонконг, пише Wall Street Journal.
Осигуряването на листване въпреки проблемите на пазара ще бъде победа за борсата в Хонконг, която иска да се превърне в голямо поле за предлагане на китайски технологични акции.
През ноември Alibaba завърши вторичното си листване в града, което набра 1,3 млрд. долара.
Банкери и инвеститори очакваха повече листнати в САЩ и китайски компании да направят същото. Други големи китайски технологични групи с акции на Нюйорската фондова борса са Baidu, Trip.com и NetEase.
JD.com е наела Bank of America и UBS Group да ѝ помогнат да организира вторичното си листване в Хонконг, твърдят източници, запознати със ситуацията. Засега не е ясно кога може да се случи предлагането. За ангажимента на банките по-рано писа Hong Kong Economic Journal.
Двете инвестиционни банки имат стари работни отношения с компанията, включително по нейното първично публично предлагане на Nasdaq.
Зa JD.com едно листване в Хонконг би ѝ позволило да се доближи до вътрешния си пазар и до инвеститорите, които разбират по-добре нейния бизнес модел, твърди един от източниците.
Книжата на JD.com повишиха стойността си повече от два пъти от IPO-то досега, когато бяха 19 долара. Компанията има 58 млрд. долара пазарна капитализация, което я прави втората по големина листната в САЩ китайска компания след Alibaba.
По-рано този месец JD.com заяви, че очаква нетните ѝ приходи за първото тримесечие да нараснат с поне 10%, в сравнение с година по-рано. Нетните приходи за предишното тримесечие надминаха очакванията, покачвайки се с 26,6% до 170,7 млрд. юана (24,4 млрд. долара). Компанията твърди, че това се дължи на силните продажби в Деня на самотните сърца.