Българин е създал платформа, с която дистрибуторите на бързооботни стоки могат да спестят време и пари. Това е платформа от типа B2B marketplace, но надгражда със силно заложена маркетингова част. Производители рекламират продуктите си директно пред магазини и заведения, обясни в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Николай Гроздев, основател на Promoto.bg
"Предприемачеството винаги е било част от начина ми на мислене и това бе добър повод да скоча в дълбокото. Риск ориентираното мислене е залегнало в мен, което малко се бие с предприемачеството, но това ми помогна да се убедя в потенциала на идеята", обясни Гроздев.
Той разказа още, че Promoto.bg е платформа, в която магазини и заведения влизат, избират различни доставчици и поръчват бързооборотни стоки. "Същевременно производители и вносители могат да рекламират своите стоки, да изпращат известия до хилядите магазини и заведения в България, за да информират за новите си продукти и актуални промоции", допълни той.
"Десетки хиляди бързооборотни стоки и магазини и заведения, стотици дистрибутори и производители се борят за вниманието на консуматора", каза Гроздев.
По думите на основателя на Promoto платформата улеснява комуникацията между производителите, магазини, заведения и дистрибутори. "Тя е безплатна за магазините и заведенията, като дистрибуторите и производители обаче плащат такси", поясни той.
Първоначалната инвестиция е била 400 хил. лв. Идеята е до 33 месеца тя да бъде възвърната, а сега компанията е в дванадесетия месец от създаването си. "През 50 хил. търговски обекта минава огромен обем от търговията на бързооборотни стоки в България, може би над 55%. Не смятаме, че това ни лимитира. Имаме голямо поле за изява за достигане до този фрагментиран пазар", уточни Гроздев и добави, че най-добрият бизнес съвет, който е получавал, е "ако имаш добра идея, никога не инвестирай собствени средства в нея".
Видео с разговора може да видите на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.