Доставчикът на храна Delivery Hero набра на капиталовия пазар свежи пари, които са нужни за поглъщането на южнокорейския конкурент Woowa Brothers. Конвертируемите облигации и увеличението на капитала са набрали общо около 2,3 милиарда евро, заяви в сряда вечер в ad hoc съобщение листнатата на Mdax компания.
Офертата е била насочена към професионални инвеститори. Очаква се конвертируемите облигации да имат обем от 1,75 милиарда евро със срок до януари 2024 или 2027 година. Акционерите нямат правото на записване, пише Handelsblatt.
Освен това до 8,16 милиона нови акции ще бъдат продадени практически за една нощ. Това съответства на около 4,3% от настоящия капитал. Листването е с незабавен ефект.
Увеличението на капитала с 4,3 процента носи 571 милиона евро. Акциите на Delivery Hero поскъпнаха в сряда с четири процента до 71 евро.
Преобразуването на конвертируемите облигации в акции на Delivery Hero в края на съответния срок си струва, ако дотогава те поскъпнат с 40 до 45 процента. Ако междувременно акциите поскъпнат още повече, Delivery Hero може да погаси конвертируемите облигации предсрочно.
Лихвата за по-краткия от двата транша е максимум 0,25 процента, за по-дългия - максимум един процент. Колкото по-големи са конвертируемите облигации, толкова по-малко трябва да бъде увеличението на капитала. Участващите в трансакцията банки поясняват, че книгите за поръчки и за двата инструмента са попълнени малко след обявяването.
Delivery Hero планира да използва набраните средства за поглъщането на южнокорейския конкурент Woowa и за „общи корпоративни цели". В средата на декември групата обяви разширяване на бизнеса си в Азия. Delivery Hero си осигури 87 процента от Woowa. Придобитата компания беше оценена на общо четири милиарда долара.
Delivery Hero е създадена през 2011 г. в Берлин и оперира на онлайн пазара за поръчки и доставки на храна в Европа, Близкия изток, Америка и Азиатско-тихоокеанския регион. Компанията има повече от 6 хил. служители в повече от 40 страни. Компанията вече е представена в Южна Корея с марките Yogiyo и Baedaltong.
Delivery Hero е и представена на българския пазар чрез foodpanda.bg, в която германската компания инвестира изключително много капитал.
Според изчисления на Lampe Bank пазарът на онлайн поръчки и доставки, в който действа Delivery Hero, ще расте до 2021 г. със средно по 31 на сто на година. Това може да се отрази за същия период в годишен ръст на приходите от средно 47%.
В страни с ясно изразено пазарно лидерство в дългосрочен план реалистичен според Lampe Bank е и марж на EBITDA от над 60 на сто. Ето защо банката очаква и нови консолидации в сектора в Германия и чужбина и активност в тази насока от Delivery Hero.