Facebook и eBay са премахнали стотици групи и акаунти, свързани с търгуването на фалшиви ревюта, след като през юни британският антитръстов регулатор изрази притесненията си за тях, пише CNBC.
Британският орган по конкуренцията и пазарите (CMA) обяви, че двете фирми са подписали споразумения с регулатора, в които обещават да подобрят откриването и блокирането на подвеждащи ревюта за продукти и услуги.
През лятото CMA заяви, че е открил „притеснителни доказателства“ за разрастващ се пазар за фалшиви отзиви. Регулаторът обяви, че между ноември 2018 и юни 2019 г. е открил над 100 обяви в eBay, предлагащи продажбата на фалшиви ревюта, както и 26 групи във Facebook с подобни оферти.
Във връзка с действията на двете фирми, CMA заяви днес, че Facebook е спряла 188 групи и 24 потребителски акаунта от платформата си, а eBay е блокирала перманентно 140 потребители, ангажирани в продажбата на фалшиви ревюта.
„Фалшивите отзиви наистина са проблемни както за потребителите, така и за компаниите“, коментира Андреа Косчели, изпълнителен директор на CMA. “Милиони хора базират решенията си за покупка на ревюта, а ако те са лъжливи или неверни, тогава купувачите могат да се окажат подведени да вземат нещо, което не е точно за тях, оставяйки компаниите, играещи по правилата, ощетени“.
"Щастливи сме, че Facebook и eBay правят правилното нещо, като се ангажират с решаването на този проблем и помагат да държим сайтовете им свободни от продажбата на фалшиви отзиви“, посочва още Косчели.
CMA обяви, че е открила „нови примери“ на фалшиви ревюта, предлагани в Instagram на Facebook. Регулаторът твърди, че е отнесъл въпроса до Facebook и компанията ги разследва.
Вижте още технологични новини във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!