Френският регулатор на конкуренцията глоби Google 150 млн. евро за антиконкурентно поведение и за неясна реклама в Google Ads, предава Ройтерс.
Глобата е наложена в момент, в който Франция и други европейски държави продължават да са особено критични към големите технологични компании от САЩ като Google, Facebook, Apple и Amazon, които често са коментирани в негативен аспект и заради сравнително ниските данъци, които плащат.
През септември Google обяви, че ще плати близо 1 млрд. евро на френските власти, за да сложи край на разследване за финансова измама, започнато преди четири години.
Google, която е най-голямата интернет търсачка в света, се изправи и пред регулаторни проблеми заради съдържанието, което промотира в резултатите от търсенето и рекламите.
Изабел де Силва, ръководител на френския регулатор на конкуренцията, коментира на пресконференция, че доминацията на Google, в бизнеса с онлайн реклама е “изключителна”, тъй като американската компания има около 90% пазарен дял в тази област.
Google обяви, че ще обжалва глобата.
През януари френският регулатор за защита на данните глоби компанията 50 млн. евро за нарушаване законите за опазване на данните онлайн в Европейския съюз.