fallback

Alibaba отбеляза нов абсолютен рекорд в Деня на самотните сърца

Близо половин милиард потребители от Китай през Русия до Аржентина са се включили в ежегодното събитие на гиганта за електронно пазаруване

20:16 | 11.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Alibaba Group Holding Ltd. е генерирала 268 млрд. юана (38,3 млрд. юана) от покупки по време на Деня на самотните сърца, успявайки така да подобри миналогодишния си рекорд след 24-часов шопиг маратон.

Близо половин милиард потребители от Китай през Русия до Аржентина са се включили в ежегодното събитие на гиганта за електронно пазаруване, като сред покупките има всичко от последни модели Apple и Xiaomi до мангота от Уганда, съобщава Bloomberg.

Най-голямото потребителско събитие в света, известно още като „двойното 11“, тъй като се провежда всяка година на 11 ноември, се следи отблизо от инвеститорите. За тях то е показател за това колко склонни са да харчат потребителите в Китай на фона на заплахата растежът в страната да спадне под 6%.

Напрежението между Вашингтон и Пекин продължава да разпалва несигурността, потискайки световната търговия. Но на фона на останалите големи китайски корпорации Alibaba се очаква да се представи сравнително по-добре благодарение на бума в онлайн пазаруването във втората по големина световна икономика.

„Alibaba най-вероятно ще бъде компанията, която ще намери начин и ще излезе от търговската война в по-добра форма“ спрямо корпорации като Baidu и Tencent, смята Ричард Уонг, ръководител на сектора за информационни и комуникационни технологии в азиатско-тихоокеанския регион на Frost & Sullivan.

И макар Alibaba и да продължава да се радват на рекордни приходи и след събитието, все още не ясно как те ще се отразят на печалбата заради големите намаления. Едно добро представяне би могло да помогне на Alibaba да набере желаните от нея 15 млрд. долара в продажбата си на акции на борсата в Хонконг по-късно този месец, посочват запознати пред Bloomberg.

Денят на самотните сърца се превърна в уникален китайски отговор на празника на св. Валентин и нова причина за хората да харчат. Миналата година продажбите на Alibaba отбелязаха ръст от 27% до 213,5 млрд. юана (30,7 млрд. долара) по време на събитието. Този път покупките отбелязват скок от 26% спрямо предходната година. В същото време само в рамките на 24-те часа се продават повече покупки онлайн, отколкото в сезона на празничното пазаруване в САЩ, който започва от Деня на благодарността в края на ноември и продължава до т. нар. кибер понеделник – първият понеделник след почивните дни за Деня на благодарността.

Тази година обаче компанията бе изправена пред жестоката конкуренция от по-малки платформи като JD.com и Pinduoduo

Един от отговорите на Alibaba бе като адресира ключово обвинение на критиците си, а именно това за опазването на околната среда. Компанията е обвинявана за екологичния отпечатък, който оставя заради очакваните изпратени близо 1 млрд. пратки само в рамките на деня. Тази година логистичното подразделение Cainiao е организирало центрове за рециклиране на опаковки на близо 75 000 места. Компанията също така обеща да работи съвместно с куриерските компании за събиране на кашони и опаковки от доставените продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:28 | 11.09.22 г.
fallback