Китайският онлайн търговец Alibaba Group Holding заяви, че приходите от продажбите в рамките на Деня на самотните сърца са скочили с 25% в първите девет часа до 23 млрд. долара, което се равнява на близо две трети от онлайн продажбите на Amazon.com през последното тримесечие, предава Ройтерс.
Ръстът за цялото 24-часово събитие вероятно ще е по-нисък от този, отчетен година по-рано, твърдят анализатори, в момент, в който китайската икономическа експанзия се насочва към историческо дъно.
Събитието, което подсказва какви са нагласите на потребителите в Китай, е ключово за Alibaba Group Holding, тъй като компанията планира да листне акции на стойност 15 млрд. долара на борсата в Хонконг. Листната в САЩ Alibaba инвестира значителни средства, за да диверсифицира бизнеса си, макар че все още генерира четири пети от приходите си от електронна търговия.
Наподобяващият Черния петък и Кибер понеделник, Денят на самотните сърца е събитие за пазаруване, създадено от председателя и главен изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джан още през 2009 г. С годините то се превърна в най-голямото събитие по рода си в света.
Денят на самотните сърца се роди като контрапункт на Свети Валентин и се провежда на 11 ноември, защото датата включва четири единици.
Миналата година Alibaba генерира 30 млрд. долара приходи от продажби в платформите си в Деня на самотните сърца. За сравнение Кибер понеделникът събра 7,9 млрд. долара. Сумата беше с 27% по-голяма от тази година по-рано, но беше най-ниският темп на растеж в 10-годишната история на събитието.
За тази година прогнозата на Citic Securities очаква Денят на самотните сърца да отбележи 20-25% повишение на приходите, отчасти заради забавянето на ръста на електронната търговия в Китай.
Тазгодишното събитие на Alibaba беше открито от американската поп звезда Тейлър Суифт.
Alibaba заяви, че продажбите са достигнали 1 млрд. долара само за минута и осем секунди, а за първите осем часа – 158,31 млрд. юана (22,6 млрд. долара), или с 25% повече спрямо същото време миналата година.
По думите на компанията тя очаква над 500 млн. потребители да направят покупки тази година, или със 100 млн. души повече спрямо 2018 г.