Над 100 000 души в България са изявили интерес към услугите на британския финтех Revolut, след като той официално започна бизнес в страната през април 2019 г. Компанията се радва на голям интерес от местните клиенти, като достига темп на растеж от близо 300% на 3-месечна база.
Revolut бе първата компания, която представи Apple Pay на българските клиенти през юни 2019 г., а по-късно въведе услугата за търговия с акции без комисионна търговия, първоначално достъпна за притежателите на метални карти в началото на август, а по-късно предоставена на всички клиенти през септември.
Към момента по-голямата част от потребителите на Revolut са концентрирани в столицата, като 55% от всички клиенти живеят в София. Средната възраст на потребителите на Revolut в страната е 32 години, като през последните два месеца компанията отчита значителен интерес от страна на по-младия сегмент (18-25-годишни). Известна с подхода си към анализ на данни, през септември компанията публикува своя годишен доклад за пътуванията, от който стана ясно, че все повече българи пътуват по целия свят, като средно посещават по три страни годишно, докато разходите им по време на път намаляват. Revolut планира да стартира различни дейности през следващите месеци, за да локализира своите услуги в цялата страна. Тези дейности включват установяване на партньорства с водещи компании в сферите на спортните услуги и доставките на храна, включване на български НПО в “Donations” функционалността на приложението, както и разширяване на партньорската Revolut програма (“affiliate programme”) както за клиенти на дребно, така и за малки и средни предприятия. Revolut ще организира и срещи с клиенти от София, Пловдив, Варна и Бургас. „Наблюдаваме изключителен растеж в България през последните месеци и се радваме, че можем да предложим на нашите потребители истински финтех решения, които се ръководят именно от предпочитанията на крайния потребител. Благодарни сме за доверието, което нашите клиенти имат към нас, и непрекъснато ще подобряваме продуктовото си предлагане, за да предоставим на българските потребители финтех решения от световна класа, като същевременно гарантираме, че отговаряме на специфичните нужди на клиентите на местно ниво. Потребителите ни от цяла Европа и България отдавна очакваха услуги като Apple Pay и се радваме, че заедно с нашите партньори успяхме навременно да лансираме толкова удобна разплащателна NFC услуга“, коментира в прессъобщение Ник Сторонски, основател и главен изпълнителен директор на Revolut. Стартъпът бе създаден като дигитална алтернатива на големите банки през юли 2015 г. от бившите инвестиционни банкери Ник Сторонски и Влад Яценко, работили в Credit Suisse и Deutsche Bank. Първоначално финтехът привлича клиенти, като им позволява да харчат и да превеждат пари в чужбина на междубанковия обменен курс. Оттогава компанията е привлякла над 7 милиона клиенти в Европа със своите възможности за следене на разходите, инструменти за бюджетиране, спестявания и обмен на криптовалути. Към днешна дата Revolut е събрала приблизително 340 млн. долара инвестиции от известни фирми за рисков капитал, включително Index Ventures, Ribbit Capital, Balderton Capital и DST Global. Бързоразвиващият се финтех в момента отваря над 20 000 нови текущи сметки всеки ден.