Американският развлекателен концерн Walt Disney Co. оцени своя янов пакет от стрийминг услуги Disney+ на изненадващо ниските 12,99 долара на месец, предизвиквайки Netflix Inc. с пакет, включващ семейно програмиране, спорт на живо и сериозна библиотека от телевизионни предавания. Развлекателният гигант обяви комбинираните цени за Disney+, ESPN+ и Hulu в рамките на конферентен разговор във вторник с инвеститори. Пакетът ще дебютира като част от есенното стартиране на услугата Disney+ и представлява близо 30% отстъпка от индивидуалните цени на трите пакета, предава Bloomberg. Цената отговаря на тази на стандартния план на Netflix и предлага услугата си с 3 долара под премиум версията на своя конкурент, която позволява на абонатите и членовете на техните семейства да гледат едновременно на четири устройства. Но две от услугите на Disney, ESPN + и Hulu са с реклама, докато Netflix е изцяло без търговски цели.
Предложението включва продукция на Marvel, филми на Pixar и Star Wars до класиките на Disney и редица анимации. Кръстоносният поход на компанията да се превърне в стрийминг гигант обаче се оказва скъп. Инвестициите в нови онлайн услуги доведоха до загуба от 553 милиона долара в подразделението за директни потребители“, част от като цяло разочароващите резултати, отчетени във вторник. Година по-рано загубата в тази дивизия бе едва 168 млн. долара. А този дефицит се очаква да нарасне до 900 милиона долара през текущото тримесечие. Така дуелът между стрийминг услугите очевидно струва повече за Walt Disney, отколкото очакваха специалистите, защото въпреки приходите от хитове, като „Отмъстителите: Краят“, през третото тримесечие загубата е доста по-висока, а акциите се обезцениха с 5% в следборсовата сесия. Освен разходите за изграждането на Disney+ резултатът се натоварва и от интеграцията на Hulu. "Ще се съсредоточим върху качеството, а не върху количеството", каза изпълнителният директор Боб Айгер в телеконферентен разговор. „Сравняването ни с Netflix ще покаже значително по-малко съдържание при нас, но ние разчитаме на силата на нашите марки“. В резултат на тази конкуренция цялото съдържание на Disney ще бъде премахнато от предложението на Netflix. Приблизително в същото време AT&T Warner Media също ще се осмели да стъпи на пазара на поточно видео.Walt Disney очаква Disney+ да генерира печалба през фискалната 2024 г. Disney отчете нетна печалба от продължаващ бизнес от 1,4 милиарда долара за току-що приключилото тримесечие, спад от малко повече 50% спрямо периода преди година, което прави печалба на акция без еднократен ефект от 1,35 долара. От друга страна, анкетирани от Refinitiv експерти очакваха 1,75 долара. През третото фискално тримесечие приходите от продажбите се увеличиха с една трета до 20,2 милиарда долара. Тук анализаторите очакваха 21,5 милиарда долара.
Изграждането на цифровата инфраструктура и библиотеки със съдържание изяжда доста голяма част от печалбите в другите бизнеси, като тематичните паркове или медийните мрежи за бизнеса на кабелните мрежи. И двете подразделения се представиха по-добре от предходната година.
Задоволителен резултат от своя страна донесоха студията на Disney. Хитът „Отмъстителите: Краят“ се превърна във филма с най-високи приходи в боксофиса. Също и „Цар Лъв“, „Аладин", „Капитан Марвел" и „Играта на играчките 4" генерираха високи печалби. По-късно през годината в кината се очакват "Frozen2" и "Star Wars: The Rise of Skywalker".