fallback

Amazon не можа да отговори на очакванията за печалба за първи път от 2 години

Ръстът на продажбите в облачното звено на Amazon спада под 40% за първи път от години насам

08:20 | 26.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Amazon.com Inc не можа да отговори на очакванията за печалбата си за първи път от две години насам на фона на прогнози за спад на приходите през настоящото тримесечие и увеличаване на разходите за изпълнение на доставки в същия ден, съобщава Ройтерс.

В отчета си, публикуван след края на борсовата сесия в четвъртък, гигантът за търговия на дребно посочва още, че инвестициите й в по-бързите доставки са започнали да й се отплащат – приходите отбелязват ръст от 20% до 63,4 млрд. долара през второто тримесечие. Това е над очакванията на анализаторите и повече от 17-те процента, отчетени през април за първите три месеца.

Въпреки това акциите на компанията поевтиняха с над 1% в следборсовата търговия на Wall Street.

Базираният в Сиатъл търговец е успял да привлече над 100 млн. платени абонати към своята платена услуга Amazon Prime благодарение на своето телевизионно и видео съдържание, продукти с гласовия асистент Alexa и по-бърза доставка на предлаганите стоки, включително на хранителни продукти от своята верига Whole Foods.

Сега компанията инвестира основно върху намаляване наполовина на времето за доставка за своите платени клиенти в опит да запази преднината си пред конкуренти като Walmart, които успяха да постигнат двудневни доставки без допълнителни такси. За момента Amazon успява да прилага услугата за получаване на покупка в рамките на ден към над 10 млн. продукта – едва частица от общо над 100-те милиона продукта, които предлага за получаване след два дни в САЩ.

Разходите на компанията за услугата леко надвишават прогнозите от 800 млн. долара, заяви главният финансов директор Браян Олсавски, според когото по-голяма част от работата за осъществяване на доставки в същия ден извън САЩ тепърва предстои.

Печалбата на Amazon отбелязва ръст до 2,6 млрд. долара през тримесечието – по-малко от 2,8-те млрд. долара, които анализаторите очакваха, според данни на Refinitiv. В същото време оперативните разходи нарастват с 21%.

Значителните средства, които компанията отделя за съкращаване на времето за доставки, показват, че дори най-големият в света онлайн търговец на дребно не е имунизиран срещу конкуренцията, посочва управляващият директор на изследователската фирма GlobalData Нийл Сандърс.

Забавяне в облака?

Забавянето на ръста в приходите отчасти отразява и променящото се естество на бизнеса на компанията, която се насочва извън ниските маржове на търговията на дребно към пазарен модел, където може да събира изгодни такси от други търговци, за да им помага в доставките и да рекламира продуктите им на сайта си.

Приходите от услугите за продавачи отбелязват ръст от 23% до 12 млрд. долара през второто тримесечие, а продажбите на реклами и др. нарастват с 37% до 3 млрд. долара.

На този фон обаче ръстът на продажбите в облачното звено на Amazon спада под 40% за първи път от години насам. Подразделението, което предлага услуги за съхранение на данни и извършване на компютърни операции за други компании, отбелязва приходи от 8,4% през второто тримесечие – 37% повече спрямо година по-рано.

В същото време в четвъртък Google отчете удвояване на приходите си от облака до 2 млрд. долара спрямо края на 2017 г. По-късно очаквайте и отчета на компанията майка на Google – Alphabet.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:12 | 12.09.22 г.
fallback