Онлайн платформата за търговия eBay започна финансовата година със значително по-висока печалба. През първото тримесечие тя се е повишила с 27% на годишна база, като базираната Сан Хосе компания зарадва инвеститорите със силни данни.
И така, печалбата е нараснала през първото тримесечие с малко над 27% до 518 млн. долара, съобщи онлайн търговецът във вторник след затварянето на пазара. Печалбата на акция е била в размер на 67 цента през тримесечието, сравнена с 53 цента година по-рано. Анализаторите очакваха тя да е в размер на 63 цента. Приходите от продажбите са се покачили с 2,4% до 2,64 млрд. долара. Рекламните приходи са допринесли с 65 млн. долара - повече от два пъти над обема им година по-рано. Ключовите данни на компанията надхвърлиха очакванията на анализаторите и в следборсовата търговия акциите на eBay поскъпнаха с около пет процента, предавa Bloomberg.
И докато eBay се бори да се конкурира с Amazon.com Inc., Elliott Management Corp. и Starboard Value направиха придобивки в компанията и настояват за промяна. Elliott предлага план от пет точки за подобряване на ефективността на еBay, включително възможната продажба на борсата за билети StubHub и на Ebay Classifieds Group. Акциите на еBay поскъпнаха с 30% от началото на тази година, откакто тези инвеститори влязоха в нея. През март еBay назначи двама нови директори, включително и партньор на Elliott. Главният изпълнителен директор Девин Уениг се опитва да ускори растежа на еBay, откакто пое компанията, след като през 2015 г. тя се отдели от по-бързо растящия бизнес за плащания PayPal. Уениг вижда рекламата и новия бизнес на еBay като източник за растеж на приходите.
Много продавачи смятат, че принципът на работа на платформата представлява нещо като залагане на търг. В действителност eBay е много подобна на всеки сайт за електронна търговия от наши дни, като заменя отиването до търговския център с онлайн оферти за нови телефони iPhone, ризи Under Armour и акумулаторни бормашини от DeWalt.
Уениг увеличи маркетинговия бюджет на компанията и започна кампания за ребрандиране, за да освежи имиджа в опит да се хареса на по-младите купувачи - и по-специално на жените - с акцент върху инвентара, който те предпочитат, като например дрехите. Той също така настояваше eBay да навлезе по-дълбоко в дигиталната реклама и новия бизнес за плащания, за да замени PayPal.
Диференцирането на eBay от Amazon бе в центъра на стратегията му. Той преустанови състезанието в сферата, в която гигантът от Сиатъл има най-голямото предимство: бързата доставка на ежедневните стоки. Вместо това Уениг иска клиентите да идват в eBay, когато планират своята почивка, да обновят гардероба си или когато са любопитни за последните джаджи. Промените на Уениг ускориха растежа, но Amazon продължава да е далеч по-напред.
През първите тримесечия Уениг настояваше за търпението на инвеститорите по отношение на неговата „инициатива за структурирани данни“, която има за цел да направи сайта по-лесен за навигация, по-видим в резултатите от търсенията на Google и в състояние да предостави персонализирани препоръки на купувачите. Търсенията в сайта водят потребителите до страниците на продуктите, където те могат да прецизират своите покупки, а не е привиден безкраен низ от отделни обяви. Съкращаването на броя служители през миналата година бе таргетирано към проекти, които не се изплащат, така че eBay можеше да вложи повече ресурси в работещите начинания.
еBay също обяви, че ще разшири процеса на разплащания на германския онлайн пазар. Планира се компанията да предложи на германските купувачи различни опции за плащане като част от новата услуга - включително Paypal, директни дебити и кредитни карти, както и Apple Pay и Google Pay. еBay ще покани избрани продавачи да участват в първата встъпителна фаза през следващите седмици. Новата обработка на плащанията ще доведе до значителни ползи за ефективността, обещава мениджърът на еBay Ебен Сермон. Компанията прогнозира, че коригираната печалба ще бъде 61 цента на акция до 63 цента на акция през текущото тримесечие при приходи от 2,64 млрд. до 2,69 млрд. долара. Според анкетирани от Bloomberg анализатори средно се очаква печалбата да е от 60 цента на акция при приходи от 2,65 млрд. долара. Онлайн продавачът заяви, че има 180 милиона активни глобални купувачи, които харчат около 100 милиарда долара на платформата всяка година. еBay издаде дивиденти за 14 цента на акция – без промяна спрямо последното тримесечие. Компанията планира да върне около 5,5 млрд. долара на акционерите през тази година.