fallback

Най-големият германски издател съди филтриращо рекламите приложение

Софтуерите за блокиране на реклама причиняват на германските издатели щети за милиони долари всяка година, посочва Axel Springer

16:45 | 08.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Спорът за блокирането на реклами в интернет минава в следващата фаза. Германската  медийна компания Axel Springer, най-големият германски издател, заведе дело срещу водещия оператор на софтуер за блокиране на реклами (Adblock) Eyeo в Хамбургския окръжен съд. Това съобщи говорител на компанията. В своето съдебно дело срещу рекламните блокировачи по-рано компанията напразно се опита да спре Adblock Plus със съдебен иск.

Федералният съд (BGH) реши през април 2018 г., че в предложението на Eyeo не се крие нелоялна конкуренция и неправомерна агресивна бизнес практика. Решението за използването на софтуера се носи от потребителя на интернет страниците, а не от дружеството ответник.

Софтуерите за блокиране на реклама причиняват на германските издатели щети за милиони долари всяка година, като по този начин застрашават рефинансирането на професионалната журналистика в интернет, обяснява издателят. В хода на предишното съдебно производство Axel Springer трябваше да установи чрез различни разследвания и оценки, че рекламните блокери нарушават авторското право на медийните предложения чрез недопустима ревизия или дублиране на програмирането в уебсайта.

„Adblock софтуерът променя програмния код на уебсайтовете и по този начин има пряк достъп до законно защитената оферта на издателите", казва Клаас-Хендрик Зьоринг, ръководител на звеното за медийни предложения на Axel Springer. В дългосрочен план това не само уврежда централната финансова основа за дигиталната журналистика, но и застрашава отворения достъп до информация за формиране на мнение в интернет. Няма да приемем и допуснем това“, се казва в становището на издателя.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:27 | 12.09.22 г.
fallback