fallback

Airbnb инвестира и в индийския сайт за хотелски резервации OYO

Засега не е известна сумата на вложението в стартиралата през 2013 г. платформа

09:22 | 02.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Airbnb прави още една стъпка към хотелския пазар. Компанията съобщи в понеделник, че инвестира в OYO, добре финансирания хотелски стартъп със значителен отпечатък в Индия и Китай.

Прессъобщението потвърждава материал на The Information от миналия месец, че Airbnb се стреми да инвестира между 100 и 200 млн. долара във фирмата, която също така е подкрепена от Vision Fund, Lightspeed и Sequoia. Инвестицията на Airbnb е част от кръга на финансиране на OYO от серия E, който бе обявен за първи път през миналия септември. 

Засега не е известна сумата на вложението в стартиралата през 2013 г. платформа, но според различни източници на TechCrunch тя е между 150 и 200 млн. долара. Двете компании отказват да коментират сумата. 
 
Към момента OYO е набрала над 1,5 млрд. долара от инвестиции, включително и новия кръг.  
 
Отвъд парите обаче сделката е изключително стратегическа и за двете страни.

Преди това OYO и Airbnb бяха конкуренти на различни фронтове, но OYO се насочи към услугите за прием на гости - включително логистиката и управлението - вместо просто да обединява бюджетни хотели. Airbnb, с придобиването на HotelTonight, показа, че иска да бъде резервационна дестинация по различни типове вертикали.

В географски аспект сделката има още по-голям смисъл. От известно време Airbnb се стреми да вземе по-голям дял от индийския пазар. Наскоро компанията разкри, че страната е един от петте най-бързо развиващи се пазара в света

OYO стартира през 2013 г. като платформа, която свързва множество независими малки хотели с нови клиенти. Компанията започва да обединява хиляди индийски хотели, които обикновено не притежават сайтове, в единна платформа за резервации.

OYO вече предлага и възможност за резервация на стаи в частни домове, както и собствена верига хотели.

Компанията оперира в повече от 350 населени места в рамките на пет държави, разполага с повече от 125 хил. стаи само в Индия и над 87 хил. стаи в Китай, където стартира своята услуга през юни тази година. До момента платформата се е наложила в страни като Малайзия, Непал и Великобритания, като вече успява да се установи и на пазара в Китай. 

Растежът на Airbnb е „все по-силно задвижван на туризма към и от Индия и Китай“, казва в изявление Грег Грийли, президент на поделението за домовете на Airbnb.

Двете компании проучвали начини за тясно партньорство, включително включване на стаи от OYO в приложението на Airbnb. Airbnb търсила от своя страна начини да получи по-ексклузивни оферти за домове, хотели и апартаменти в приложението си, за да се открои от конкуренти като Booking Holdings.

Стартъпът е все по-активен по отношение на придобиванията и инвестициите си, откакто Грийли и финансовият директор Дейв Стивънсън, и двамата бивши служители на Amazon, се присъединиха към компанията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:48 | 09.09.22 г.
fallback