fallback

Amazon създава нова верига магазини за хранителни стоки

Първият обект на веригата, която ще се различава от Whole Foods, може да бъде открит по-късно тази година

12:27 | 02.03.19 г.

Снимка: Ройтерс

Amazon планира да открие десетки хранителни магазини в големи американски градове, съобщават запознати източници. Това става в момент, когато гигантът в търговията на дребно се стреми да разшири обхвата си в хранителния бизнес и да се докосне до повече аспекти от живота на потребителите, съобщава Wall Street.

Компанията планира да открие първия си магазин в Лос Анджелис още в края на годината, разкри единият от източниците. Amazon вече е подписала договори за наем в най-малко още две локации за хранителни магазини, а откриването им е планирано за началото на следващата година, разкрива източникът, без да уточнява къде ще се намират тези магазини.

Водят се допълнителни разговори за хранителни магазини на Amazon в Сан Франциско, Сиатъл, Чикаго, Вашингтон и Филаделфия, съобщават още запознатите източници

Новите магазини ще бъдат различни от луксозната верига Whole Foods Market на компанията. Не е ясно дали новите магазини ще носят името на Amazon.

След две десетилетия присъствие в търговията на дребно в последните години Amazon все повече е съсредоточена върху физическите магазини, създавайки заплаха за традиционните хранителни магазини. Новата верига ще помогне на Amazon да осъществи инициативата си да изгради физическо присъствие в търговията с хранителни стоки, която преди време предвиждаше отварянето на над 2 хил. физически магазина с различни размери и формати.

Amazon проучва и възможността да закупи регионални вериги магазини за хранителни стоки с десетина действащи обекта, което може да подкрепи новата верига, разкри един от източниците.

Въпреки че Amazon вече е подписала договори за наем, това не е гаранция, че ще отвори магазините за хранителни стоки. Компаниите за търговия на дребно подписват договори и след това се оттеглят или забавят отварянето на магазини, ако не са изпълнени някои условия, отбелязва Wall Street Journal.

Новите магазини не целят да се конкурират директно с по-луксозните магазини Whole Froods и ще предлагат различни видове продукти на по-ниски цени. Whole Foods не продава продукти с изкуствени ароматизатори, оцветители и подсладители.

Amazon постига смесени резултати с бизнеса си с доставка на храни и иска да разбере по-добре как може да обслужва купувачите на хранителни стоки, съобщават запознатите източници със стратегията на компанията.

Оператори на супермаркети като Walmart, Kroger и други също опитват да намерят начини за предлагат доставки на клиентите на по-оптимална цена.

Новият бранд магазини за хранителни стоки на Amazon идва в момент, когато компанията развива безкасовите си магазини Amazon Go в редица градове. В същото време Whole Foods разширява присъствието си в САЩ.

Не е ясно дали новите магазини ще бъдат безкасови, но фокусът ще бъде насочен към бързото обслужване на клиентите, разкриват запознатите източници. Amazon търси начини за установяване на контрол върху свързано паркомясто за колкото се може по-бързо пазаруване от клиентите.

Според анализатори стратегията, при която големи търговци на дребно комбинират електронната търговия с физически магазини, е посоката на развитие на индустрията. „Клиентите искат да могат да пазаруват, когато им е най-удобно – във физически магазин, онлайн или комбинация от двете“, казва говорителка на Международния съвет на търговските центрове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:51 | 14.09.22 г.
fallback