fallback

Amazon и Flipkart са премахнали стотици хиляди стоки от Индия

Промяната се е наложила заради влизането в сила на нов индийски закон

12:18 | 04.02.19 г.
Автор - снимка
Създател

Американският концерн Amazon бе принуден да изтегли около 400 000 продукта в Индия, след като в понеделник в страната влезе в сила нов регламент, ограничаващ бизнеса с електронна търговия.

Първоначално обявен в края на 2018 г., новият регламент налага забрана на екзклузивните продажби, не позволява на търговците на дребно да продават продукти на платформи, които се смятат за инвеститори, и прилага ограничения за отстъпки и кешбек промоции.

Това е изключително проблематично за Amazon и Flipkart, неговия конкурент, който е собственост на Walmart след сделка за 16 милиарда долара от миналата година. След като решение от 2016 г. ѝ попречи да притежава запаси, Amazon ограничи своята система, така че собствените ѝ  продукти да се предлагат от предприятия, които са частична собственост на местни партньори. Но последното законодателство ѝ забранява да работи с организации, на които е собственик. Затова се смята, че компанията е извадили до 400 000 продукта от продажба в Индия, посочва материал на New York Times. Изтеглените продукти генерират около една трета от изчисляваните на 16 млрд. долара годишни приходи на компанията в Индия. 

Същият материал разкрива, че Flipkart може да е изтеглила до една четвърт от продуктите си, за да спази закона. Данните се базират на анализ на консултантската фирма Technopak.

Flipkart и Amazon не успяха да получат тримесечно изключение от законите, съобщава Bloomberg. Затова днес техните каталози изглеждат много по-оскъдни.

Правителството на премиера Нарендра Моди затегна правилата за търговците на дребно след нараснали оплаквания от страна на малки магазини и местни продавачи. На Amazon и Flipkart вече е забранено да сключват изключителни споразумения с продавачи, предлагайки сериозни отстъпки или привличайки ги с реклама на премиум места в своите уебсайтове. Хиляди продукти вече са изчезнали от виртуалните рафтове на дуото, които заедно съставляват 70% от онлайн пазара на дребно в Индия. Арвинд Сингал от консултантската компания Technopak Advisors Pvt оценява, че ръстът на приходите на двете компании може да спадне с до 15% през следващите месеци от 25% до 30% по-рано.

Онлайн търговията в Индия ще надхвърли 100 млрд. долара годишно до 2022 г. в сравнение с 35 милиарда долара днес. Броят на индийските граждани, които имат достъп до интернет, расте според доклад на PwC. Но изглежда, че 2019 г. може да доведе до голямо главоболие за интернет компаниите на пазара.   

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:06 | 14.09.22 г.
fallback