Spotify, която се опитва да излезе от чисто стрийминг бизнеса, се готви да направи първия си голям ход в подкастинг индустрията и планира да плати повече от 200 млн. долара за закупуването на Gimlet Media, стартъпа зад популярни в САЩ предавания, като Reply All.
Източници на ReCode поясняват, че Spotify е в напреднали преговори за придобиването на Gimlet, базираната в Бруклин компания, която продуцира мрежа от популярни шоута и прави шоу програми за рекламодатели като Gatorade.
Gimlet също така навлиза в телевизионното продуциране, включително чрез сделка, която превръща Homecoming, коeто започна като подкаст по сценарий, в телевизионно шоу на Amazon с участието на Джулия Робъртс.
Този ход ще бъде първият път, в който Spotify придобива компания за съдържание - и едно от най-големите придобивания във все още зараждащата се подкастинг индустрия.
Gimlet набра пари за последно през 2017 г. чрез кръг от финансиране, който оценява компанията на около 70 млн. долара. Източник, запознат с предложената сделка, казва, че Spotify ще плати повече от 200 милиона долара в брой за компанията.
Spotify, която се опитваше да навлезе във видео бизнеса без успех, стана известна през последните месеци с амбициите си да премине и към подкастинга. Тя започна да популяризира подкастинги на своите 200 милиона потребители и направи еднократни сделки за изключителни подкасти със знаменитости като Ейми Шумър.
Логиката зад всичко това: 200-те милиона потребители на Spotify вече са свикнали да консумират аудио съдържание от услугата. А най-важното в случая е, че докато музикалният бизнес се контролира от три големи компании, които имат реално влияние, когато става въпрос за лицензиране на техните съдържания, подкастингът е в ранните си дни и никой не е лицензирал подкаст съдържание. И въпреки че Apple остава доминиращ дистрибутор на подкасти, компанията на Тим Кук не изразходва много време и енергия в тази сфера.
Подкастингът е малка индустрия с рекламен модел, който генерира приблизително 315 милиона долара през 2017 г. Дигиталните видео реклами, за сравнение, генерират 11,9 милиарда долара за същата година. Но подкастингът се разраства бързо, което го прави привлекателен за някои платформи и издатели (включително Vox Media), които се интересуват от привличането на нови източници на приходи. Макар че Spotify направи и други придобивания, тя не е закупила до този момент компания, която създава и разпространява съдържание. Отчасти защото е малко вероятно да разполага с ресурси за закупуване на основен музикален лейбъл, а отчасти защото всеки ход за закупуване на по-малък лейбъл ще разгневи големите, които постоянно се притесняват, че Spotify ще стане техен пряк конкурент.
Очаква се компанията да представи своя финансов отчет в сряда.