fallback

Accedia: Износът на иновациите е новата рецепта за бизнес успех

Пет съвета за избора на аутсорсинг партньор, който да се превърне в стратегически гарант за внедряване на технологични нововъведения

08:18 | 29.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Част от нашата работа е да опознаем културата и стратегическите потребности на клиентите, за които създаваме технологични продукти. Според McKinsey 70% от бизнесите, работещи за дигитална трансформация, се провалят. С нишовия си подход, насочен към колаборация с независимите отдели за иновации на мултимилиардните компании, в Accedia работим като катализатор за промяна в онези от тях, чиято дългосрочна цел е да са сред трийсетте процента на успелите.

Необходимостта от доверен бизнес партньор, който може да разбере целите на компанията и да издигне на следващото ниво стратегията за постигането им, за разлика от конвенционалния аутсорсинг на рутинни дейности при конкурентно ниска цена, се усеща особено ясно в най-силно конкурентните локации по света. Неслучайно стойността, която създаваме, е изключително ценена в Северна Америка, където след първия си международен офис в Пало Алто, в сърцето на Силициевата долина, открихме втори такъв в Бостън.

С Accedia извървяхме дълъг път, за да натрупаме опита и нивото на експертност, което притежаваме днес. Започнахме работа с един клиент в Южна Африка, с когото все още продължаваме да си сътрудничим, и постепенно започнахме да си партнираме с все повече лидери, опериращи глобално, и да удвояваме приходите си ежегодно, като понастоящем вече гледаме към ново удвояване на екипа. За да гарантираме, че винаги ще доставяме повече, отколкото клиентите ни очакват, ние създадохме собствен център за иновации, в който специалистите ни реализират своите идеи в софтуерни продукти с помощта на компанията. В съвременната бизнес среда ориентирането към иновативността е жизненоважно за всяка компания, но без надежден технологичен партньор само по себе си то не е еквивалентно на постигане на резултати. Ето кои са качествата, на които трябва да отговаря една аутсорсинг компания за да реализира дълготрайно сътрудничество и за да преизпълни стратегическите ви цели. Експертиза и подход, насочен към вашите нужди Синергия с аутсорсинг партньора се постига най-лесно когато той е способен да осигури професионалисти, сертифицирани във водещите ентърпрайз технологии, които освен това притежават и опит с глобални лидери от съответната индустрия. Затова той трябва да притежава не просто богато, но и релевантно към вашите нужди портфолио от завършени проекти. Времето на традиционния аутсорсинг, доставящ относително ниска добавена стойност, вероятно не след дълго ще изтече. Иновациите се раждат когато вашият партньор познава добре бизнес плана и стратегическите цели на компанията и не просто внедрява за тяхното реализиране най-актуалните технологични решения, а активно разработва такива. Хроничен иноватор Стремежът към имплементирането на най-новите решения трябва да е заложено в ДНК на аутсорсинговия контрагент. Неговото отношение към иновациите се вижда лесно от позиционирането му в собствена ниша на пазара и в представянето му в нея. Още по-важно е обаче самата аутсорсинг компания да има изградени процеси за създаване на нововъведения, а не просто да привнася готови технологични решения. Звеното за иновации гарантира, че нейните партньори винаги ще получават най-новите технологии за осигуряване на лидерството пред конкурентите. За гъвкавостта при иновирането спомага и обхватът на работа на аутсорсинговата компания. Когато тя сътрудничи на много бизнеси, лесно може да приведе в полза опита от вече реализирани решения, за да предостави нов и работещ продукт по текущите казуси, пред които е изправена.

 Културно съвместим

Аутсорсинг партньорът трябва да разбира не само бизнес модела, но и да притежава сходни възгледи за развитие с компанията, с която работи. Ценностната съвместимост на всеки нов служител е изключително важна, а когато става въпрос за работа с външен съдружник нейното значение е още по-голямо – при партнирането с аутсорсинг компания на практика се внедряват много нови професионалисти към потребностите на компанията. Стратегическите бизнес цели могат да бъдат постигани само когато аутсорсинг екипът сътрудничи дългосрочно с един бизнес, а ключът към трайното взаимодействие е в успешната културна интеграция. Фокусиран върху емпириката Бизнес успехът винаги се базира на залагането и постигането на количествено измерими цели. Към това трябва да е насочена и аутсорсинговата компания в комуникацията си със своите партньори, включително по отношение на бюджета за проекта и по начините на измерване на нейните резултати. Нещо повече – всичко, което може да се измери, може и да се подобри. Затова залагането на конкретни и обективни параметри и стремежът на страните към спазването им е гаранция за успех и е това, което отличава трайното стратегическо партньорство от разочароващото представяне. По света има безброй примери за неуспешни проекти и дори компании, които се сриват именно заради неточно полагане на измерими критерии или заради тяхното неспазване.  Партньор в бъдеще време Успешното финализиране на проект носи огромно удовлетворение, но трайното партньорство води до значими синергии между страните. То редуцира шоковете от честото интегриране на нови контрагенти и повишава доверието между двете компании. Ако аутсорсинг партньорът ви отговаря на останалите критерии, той ще може да предложи гъвкавост и иновативност, с които веднага ще можете да отговорите на промените във външната среда. Същевременно решенията, върху които той работи, имат потенциала да надхвърлят първоначалните очаквания на поръчителя – много от нашите проекти започват като дигитална трансформация под формата на предоставяне мобилен достъп до услуги, например, а се развиват до изграждането на значително по-мащабни решения, като машинно учене с цел предоставяне на персонализрано изживяване за всеки потребител. По този начин погледът към сътрудничество в перспектива е разликата между приключването на проекта и създаването на стойност за години напред.   * Пламен Койчев е съосновател на Accedia - една от най-успешните и бързо развиващи се български IT компании. Преди създаването й през 2012-а, той заема инженерни и лидерски роли с фокус в QA, бизнес анализ и процеси, както и управление на проекти и екипи. В момента Пламен оглавява дивизията, която разработва софтуерни решения за клиенти в Северна Америка и се грижи за цялостното развитие на компанията в САЩ. През последните шест години Accedia се превърна в лидера в нишата на иновативния аутсорсинг, с фокус върху качествени решения, за което удостоверява партньорството им със софтуерните гиганти Microsoft и AWS, водещи финансови институции и банки, представители на Fortune 100, глобални телекоми и големи логистични и комунални компании. Сред множеството им международни награди са Growth Strategy of the Year на European Business Awards, Employer of the Year на Stevie Awards и класирането им като една от най-динамичните компании в Централна и Източна Европа в класацията на Deloitte Technology Fast 50.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:07 | 10.09.22 г.
fallback