„Алианц Банк България“ стартира проект за цялостна дигитална трансформация, която ще помогне на финансовата институция да отговори на актуалните очаквания на клиентите и ще направи общуването с банката още по-лесно и удобно. Проектът ще се изпълнява в партньорство със Software Group – глобална технологична компания с централа в София, като ще бъде внедряван поетапно в рамките на две години и половина. Очаква се първите резултати да бъдат налице още в края на 2019 г.
Внедряване на дигитална банкова платформа, която да се използва от клиенти и служители, автоматизиране и дигитализиране на процесите по отпускане на кредити и агентско банкиране, както и единен портал за управление на лични данни – това са само част от решенията, които ще бъдат реализирани. Ще бъде разработено приложение, чрез което крайните потребители ще могат да управляват личните си финанси. Клиентските услуги на банката ще бъдат подпомагани от чат бот, който да предоставя възможности за самообслужване, спестявайки време и осигурявайки удобство на потребителите.
„За нас е изключително важно да отговорим на нуждите на модерните хора, които са все по-информирани и имат все по-високи изисквания към компаниите, чиито услуги ползват. Наш приоритет е да предложим на клиентите си съвременно дигитално обслужване с фокус към бързината, качеството и индивидуалния подход. Разработването и внедряването на новата дигитална платформа е част от стратегията на Алианц България за дигитална трансформация и ще осигури изцяло ново и подобрено клиентско преживяване“, казава Георги Заманов, главен изпълнителен директор на „Алианц Банк България“.
Новата платформа, която Software Group ще разработва, ще предостави дигитални канали, които да подпомогнат по-лесния достъп до финансовите услуги на банката, намаляването на оперативните разходи, преминаването към изцяло дигитални процеси без необходимост от хартия, както и осигуряването на по-качествено клиентско обслужване онлайн и офлайн.
„Гордеем се да установим дългосрочно партньорство с „Алианц Банк България“ и да ги подпомогнем в процеса на цялостна дигитална трансформация. Ще се радваме да виждаме все повече примери на динамично развиващи се финансови институции, които инвестират сериозно в иновации, следвайки глобалните тенденции“, коментира Калин Радев, главен изпълнителен директор на Software Group.
Според проучване на Еrnst & Young България, което проследява доверието на висшия банков мениджмънт към икономиката, банките и банковата система през 2018-а година, 100% от банките в България посочват оптимизирането на процесите като един от най-важните приоритети за тяхната институция. Те определят като приоритет също така и инвестицията в технологии за подобряване на обслужването на клиенти.
“Алианц Банк България“ е част от групата на „Алианц България Холдинг“ и предлага на клиентите си цялостни финансови решения. „Алианц Банк“ притежава дългосрочен кредитен рейтинг „ВВВ+”, перспектива стабилна, потвърден от международната рейтингова агенция Fitch Ratings Ltd. на 24.05.2018 г.
Software Group е глобална технологична компания, фокусирана в разработването и предоставянето на дигитални канали (digital channels) и интеграционни решения за институции, които предлагат финансови услуги. Създадена през 2009 г., компанията оперира от 9 офиса по целия свят и има клиентска база в над 65 страни. Централата се намира в София, България, а останалите офиси са базирани в Австралия, Египет, Гана, Индия, Кения, Мексико, САЩ и Филипините.
Сред клиентите на компанията са Фондацията на Бил и Мелинда Гейтс, седем от десетте най-големи микрофинансиращи мрежи в света, International Finance Corporation (IFC), Asia Development Bank, Bank South Pacific, Asia Confederation of Credit Unions (ACCU) и др.