Купувачите в САЩ не се притесняваха да извадят смартфоните си, за да пазаруват в Деня на благодарността, като приходите от продажби от мобилни устройства достигат 1 млрд. долара.
Продажбите онлайн в Деня на благодарността възлизат на 3,7 млрд. долара, което е ръст от 28% спрямо миналата година, стана ясно от доклад на Adobe Analytics. Това прави този четвъртък денят с най-бърз ръст на продажбите от електронна търговия в историята, добавя компанията, която проследява сделките на 80 от 100-те най-големи търговци на дребно в интернет. Четвъртък също беше първият ден през 2018 г., който отчете приходи от 1 милиард долара от смартфони според Adobe, като купувачите са похарчили с 8% повече в четвъртък в сравнение с преди година.
И докато все повече купувачи посещават сайтове като Amazon за сделки по време на празниците, тенденцията започва да краде част от шумотевицата на Черния петък, когато обикновено купища купувачи се насочват към моловете в САЩ, предава CNBC.
Според предварителни данни на анализаторската компания RetailNext приходите от класическите магазини през двата дни са спаднали с между 4 и 7 на сто, а броят на клиентите – с между 5 до 9 на сто. През миналата година приходите спаднаха с малко под 9%, а броят на клиентите – с 4,4%. Бил Парк, партньор в консултантската фирма Deloitte & Touche, подчертава, че онлайн продажбите са допълнили продажбите в традиционните магазини.
„Като цяло Черният петък вече не придава чувството за неотложност, както в миналото, и вече се чувства по-скоро като един по-зает редовен уикенд в много от магазините“, казва анализаторът Дейна Тесли от консултантската група Telsey Advisory Group в изследване. През последните няколко седмици на разположение на клиентите е имало много промоции, твърди тя.
Доставчикът на услуги в сферата на недвижимите имоти JLL заяви, че е анкетирал 60 американски мениджъри на молове за трафик моделите на Черния петък. На западното крайбрежие никой от мениджърите не е заявил, че трафикът е бил по-добър от миналата година. Приблизително 86% от анкетираните твърдят, че трафикът е същият като миналата година, а около 14% смятат, че е бил по-слаб. На източното крайбрежие 32% твърдят, че трафикът е бил по-силен, 46% - че е бил като миналата година, а 23% отчитат намаление.
От друга страна се очаква онлайн разходите да достигнат 6,4 милиарда долара в рамките на Черния петък, като съвпаднат или надминат разходите от Киберпонеделника през 2017 г., казват от Adobe.
Kohl's отчита рекорден ден за цифрови продажби в Деня на благодарността, като 80% от онлайн трафика са идвали от мобилни устройства. Walmart и Target също цитират силен трафик онлайн, като много клиенти тази година са решили да пазаруват онлайн и да вземат след това стоката от магазина. Купувачите почти са удвоили тези свои поръчки от сряда до четвъртък миналата седмица, казва Adobe.
„Търговците на дребно разбират, че пазаруването и купуването чрез смартфони вече е новото нормално за потребителите и в резултат на това предлагат по-добро потребителско изживяване и оптимизация за мобилните устройства", казва Тейлър Шрайнер, директор на Adobe Digital Insights.
Националната федерация на търговците на дребно предвижда ръстът на продажбите по празниците - в магазините и онлайн бъде по-висок от средния за последните пет години от 3,9%. Тя очаква ръст от 4,3% до 4,8%.