fallback

Google затяга правилата за политически реклами преди евроизборите

През септември редица технологични компании поеха подобен ангажимент

13:59 | 22.11.18 г.

Американската технологична компания Google ще разработи нови правила в Европа за повишаване на прозрачността на политическите реклами, предава Bloomberg.

Изявлението в четвъртък на подразделението на Alphabet Inc. идва след година на интензивни критики в глобален план относно това как популярните интернет услуги са ползвани за разпространение на погрешна информация по време на избори. Липсата на разкрития за това кой плаща за политически реклами е друга, особено коментирана тема.

През септември Google, Facebook, Twitter и други технологични и рекламни компании съгласуваха съвместен кодекс за саморегулиране в Европа, чиято цел беше борбата с разпространението на „фалшиви новини“ онлайн. Като част от кодекса Google и Facebook поеха ангажимент да разработят инструменти за прозрачност на политическите реклами на Стария континент.

В четвъртък Google обяви, че ще изисква от рекламодателите да подават заявление и съответно да получат потвърждение преди да могат да плащат за политическа реклама. Facebook също каза, че стартира подобен процес в Европа.

Вижте продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:43 | 13.09.22 г.
fallback