fallback

Expedia придобива Pillow и ApartmentJet

Засега сумите на сделките остават неразкрити

09:39 | 29.10.18 г.
Автор - снимка
Създател

За да се справи с нарастващото търсене на краткосрочни наеми в американските градове и за да се конкурира с гиганта в сектора на споделената икономика Airbnb, Expedia придобива двойка предприемчиви стартъпа в сектора на гостоприемството - Pillow и ApartmentJet.

Служителите на двете компании ще се присъединят към екипа на Expedia. Компанията отказва да разкрие финансовите условия по сделките, предава TechCrunch.

„Придобиването на Pillow и ApartmentJet ще спомогне за отключване на възможностите за растеж в градовете, които с течение на времето ще допринесат за възможността на HomeAway да добавя още по-широк избор от места за настаняване на своите пазари и пазарите в рамките на марките на Expedia Group, осигурявайки на пътниците възможността винаги да намерят идеалното място за престой", обясни компанията в изявление.

Expedia плати 3,9 млрд. долара за HomeAway и портфолиото ѝ от марки за пътуване през 2015 г. Сделката беше първата ѝ голяма стъпка в сектора на алтернативните места за настаняване, както и началото на поредица от усилия да изпревари любимеца на рисковите капиталисти Airbnb. Сегашните нови цели осигуряват софтуерни инструменти за мениджърите на имоти, които лесно могат да управляват краткосрочните наеми на конкуренти на Airbnb, като HomeAway и VRB.

Разположена в Сан Франциско, Pillow помага на жителите да обявяват апартаментите си за краткосрочни наеми, без да нарушават лизинговите си договори. От 2013 г. насам компанията набра общата сума от 16,5 млн. долара, включително кръг от 13,5 млн. долара, воден от Mayfield, с участието на Sterling.VC, Peak Capital Partners, Expansion VC, Крис Андерсън, Гари Вайнерчук, Денис Фелпс и Veritas Investments.

ApartmentJet помага на собствениците да печелят пари от свободните си имоти. Основан през 2016 г., стартъпът от централната част на Чикаго набра 1,2 млн. долара капитал от Network Ventures и BlueTree.

Базираната в Белвю Expedia Expedia притежава няколко туристически марки, включително HomeAway, VRBO, Travelocity, trivago, Orbitz и Hotels.com. Компанията е активен инвеститор и охотно придобива статъпи.

Акциите на Expedia поскъпнаха с 9,4% в четвъртък, след като резултатите от третото тримесечие надхвърлиха очакванията на анализаторите. Expedia, която притежава агрегаторите Hotels.com, Hotwire.com и CarRentals.com, започва да вижда ползите от придобиването на HomeAway, което се случи преди три години. Expedia плати 3,9 млрд. долара през 2015 г. за уебсайта в опит да се конкурира с Airbnb. Заедно с Booking Holdings, трите се борят да привлекат пътуващите да се насочат отвъд обичайните ваканционни пакети. Компанията отчете приходи за 3,28 млрд. долара, което е значителен ръст спрямо миналата година, когато те бяха 2,97 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:03 | 12.09.22 г.
fallback