Американският технологичен концерн Apple придобива Asaii – основан през август 2016 г. стартъп, който създава инструменти за анализ на музика за музикални лейбъли и мениджъри на артисти, предава специализираното издание Axios, позовавайки се на запознати източници. Сделката, която изглежда се потвърждава и от профилите на служителите в LinkedIn, е оценена на по-малко от 100 млн. долара, твърди източник на изданието.
В социалната мрежа за професионални контакти LinkedIn Сони Такана, изпълнителен директор и основател на Asaii, е променил вече местоработата си на Apple, Apple Music.
Asaii може да помогне на Apple да се конкурира Spotify Technology SA в усилията за сътрудничество с по-неизвестните и по-слаби финансово артисти. Според описанието в сайта си Asaii използва машинно обучение, за да разпознае следващия голям музикален хит. Платформата изтегля данни от социални мрежи, като Facebook, Twitter и Instagram, и услуги за поточна музика, като Apple Music, Spotify, YouTube и SoundCloud, за да открива скрити таланти.
Apple и Asaii не са коментирали темата в извънработно време.
През миналия месец Apple завърши придобиването на приложението за разпознаване на музика Shazam, което също се очаква да спомогне за по-добрата конкуренция със Spotify, лидера на пазара за музикални стрийминг услуги. Apple сключи сделката през декември миналата година. Цената не бе обявена, макар да се твърди, че е около 400 млн. долара.
Вижте повече във видео материала!