Китай в момента има над 800 млн. интернет потребители, 788 млн. от които имат достъп и чрез мобилни устройства, включително смартфони, сочат последните държавни статистики на China Internet Network Information Center. Цифрата от 802 млн. души е по-голяма от броя на американските и индийските потребители взети заедно, а това показва защо Китай е толкова привлекателен пазар за чуждестранните технологични групи въпреки строгите изисквания за цензура, коментира Financial Times.
Google например обмисля въвеждането на цензурирана търсачка, за да успее отново да навлезе в Китай.
Изданието представя четири графики, които показват през какви устройства китайските потребители влизат в интернет и за какво го ползват.
Държавните телекомуникационни компании намалиха разходите за мобилни данни с 30% тази година като част от стремежа на страната да даде тласък на онлайн икономиката си. Тъй като мобилният интернет става все по-достъпен, услугите, ползващи голям обем данни, например онлайн музикален и видео стрийминг, както и излъчване на живо, стават все по-популярни форми на забавление.