Някогашният стартъп от Сан Франциско Uber се сблъсква с трудности по пътя към разширяване на дейността си в света - протести на таксиметрови шофьори, загрижени за прехраната си, проблеми с правителствата заради данъците и притеснения, свързани със сигурността.
В Ню Йорк градският съвет трябва да гласува пакет мерки за ограничаване на сектора на превозите на пътници, организирани с мобилно приложение. Целта е пазарът да се поохлади, включително като не се издават нови лицензи на Uber за период от една година. В цитиран от БТА анализ DPA прави обзор на пречките, с които се сблъсква компанията в различните страни.
Великобритания: Лондонските транспортни власти отказаха да подновят лиценза на Uber през септември. Регулаторните власти са на мнение, че компанията не е "пригодна и добросъвестна" да развива дейността си и изтъкнаха опасения, свързани с обществената сигурност и безопасност, включително проверки на миналото на шофьорите. Съдът обаче даде на фирмата 15-месечен изпитателен лиценз през юни. Компанията, която твърди, че има 40 000 лицензирани шофьори и 3,5 милиона клиенти в британската столица, обяви, че е направила "мащабни промени" и въведе мерки за засилване на подкрепата за шофьори и потребители.
Скандинавия: местните власти са склонни да подкрепят традиционния таксиметров бизнес. Uber спря временно дейността си в Норвегия през ноември, като компанията е глобена за нарушаване на транспортните закони в страната.
Във Финландия Uber изцяло възобнови през юли услугите си след едногодишно прекъсване, когато влезе в сила нов транспортен закон. Услугите ѝ се предлагат обаче само в столицата Хелзинки.
Компанията се опитва да се върне в Дания година, след като приключи дейността си там, но отговорът от датските власти е хладен.
Стачка на шофьорите на таксита и в Барселона, Испания.
Шофьорите в Скандинавия са въвлечени и в данъчни дела, а в Норвегия и Швеция законови проблеми доведоха до закриването на UberPop - по-евтина услуга на компанията, за която не се изисква шофьорът да има лиценз, тъй като превозът минава за споделяне на автомобил.
Германия: в момента Uber предлага само таксиметрови услуги и кола под наем с шофьор в два града - Берлин и Мюнхен.
Услугите на компанията бяха забранени през септември 2014 година, тъй като дейността й бе сметната за нарушение на националните закони, които изискват всички транспортни компании да използват лицензирани шофьори.
Това означава, че повечето германци нямат възможност да използват водещата услуга на компанията - мобилно приложение, което позволява хората да си викат частен шофьор, който ползва собствения си автомобил, за да ги закара някъде.
Компанията обяви обаче през май, че планира да започне нова офанзива на германския пазар.
Австрия: най-голямата таксиметрова компания във Виена спечели съдебна забрана срещу Uber през април, принуждавайки американската компания да се придържа към австрийските бизнес разпоредби. Оттогава министерството на транспорта започна да преразглежда закона за транспорт на пътници, за да реши проблема с някои законови двусмислия, които позволиха на Uber да работи като фирма за коли под наем, а не като таксиметрова компания.
Египет: през март съд разпореди лицензите на Uber и конкурента му Careem да бъдат анулирани в отговор на иск, внесен от местни таксиметрови шофьори, които обвиниха компаниите, че заплашват прехраната им и нарушават закона за транспорта. Очаква се на 23 август друг съд да започне да гледа обжалването на това решение.
Сърбия и Хърватия: местните таксиметрови шофьори се опитаха да спрат растежа на Uber с няколко протеста, които бяха придружени с насилие. Бизнесът обхвана носещия добри печалби туристически пазар по адриатическото крайбрежие, но все още има въпроси за законността на работата на компанията.
Неотдавна загребски съд глоби Uber два пъти за извършени пътувания, които не отговарят на правилата за градски транспорт. По същество компанията бе наказана, както биха били глобени, т. нар. копърки или нерегистрирани таксиметрови шофьори.
Южна Африка: Опозицията на шофьорите на традиционни таксита предизвика няколко протеста, често придружени с насилие.
Мнозина шофьори на коли на Uber бяха ранени, има и убити, заради конкуренцията, която правят на редовните таксита, особено в търговската столица Йоханесбург. Южноафриканското подразделение на Uber сега предлага на шофьорите специализирана застраховка в случай на нараняване или смърт. Въведен бе и паник бутон за всички пътници, след като пътник бе намушкан в лицето през октомври, за това, че си е "взел Uber".