Netflix има голямо влияние върху американския видео стрийминг пазар, а скоро може да се превърне и в международен блокбъстър. Това е изводът на Джон Блекледж, финансов анализатор, който следи компанията за финансовата компания Cowen.
Медийният стрийминг гигант бележи големи успехи в продуцирането на собствени оригинални продукции за пазара на САЩ, каквито са хитовите сериали „Странни неща“ и „Оранжевото е новото черно“.
Но от Netflix все повече се фокусират и върху чуждестранните пазари и създаването на продукции специално за тях, както е с „Dark“ - първият сериал, продуциран специално за германския пазар, и „3%“, който е насочен към клиентите на компанията в Бразилия.
Създаването на международни продукции ще позволи на компанията да привлече още повече чуждестранни абонати, което от своя страна би довело до още по-високи приходи от пазара отвъд Океана, отколкото Блекледж бе прогнозирал в досегашните си анализи.
Фокусът на Netflix върху чуждестранно съдържание „би довел до краткосрочно покачване на абонаментите, а в дългосрочен план би изкарало компанията на водеща позиция като производител на съдържание на много от големите чуждестранни пазари“, заяви Блекледж в своя актуализиран доклад от тази седмица, цитиран от BusinessInsider.
Преоценката, която Блекледж прави за международен успех на компанията, го подтиква да вдигне ценовия таргет за акциите на Netflix от 375 долара до 430 долара за акция.
Netflix разширява дейността си в чужбина от години. Въпреки че международните ѝ операции са на загуба през всичките тези години, изглежда, че този път ходът на компанията ще започне да се отплаща. Броят на чуждестранните стрийминг клиенти на Netflix надмина бройката на американските ѝ клиенти през миналата година, а приходи ѝ от чуждестранния пазар са вече почти изравнени с парите, които компанията генерира в САЩ.
От своя страна Блекледж очаква в бъдеще нещата да потръгнат все по-добре за Netflix и чуждестранните ѝ амбиции. Неговата прогноза е, че в рамките на 5 години абонатите отвъд Океана ще са двойно повече от тези в САЩ и това да доведе до 74% повече приходи.
Това е дори още по-бичи възглед в сравнение с предходните очаквания на анализатора. Сегашната му прогноза е, че до 2023 г. броят на чуждестранните абонати на компанията ще е с 4 милиона повече, отколкото в предишния му анализ, а той очаква международният бизнес на Netflix да генерира с около 350 млн. долара повече.
Всичко това няма да е напразно. На база на по-оптимистичните си надежди за чуждестранния бизнес на Netflix сегашната прогноза на Блекледж е, че през 2028 г. печалбата на акция ще е с 2 долара повече, отколкото при предишната прогноза. И именно това го подтикна да вдигне ценовия таргет.