Китай се готви да прием закон, който ще държи платформите за електронна търговия, управлявани от Alibaba, JD.com и Tencent, отговорни за предлагането на фалшификати от търговци на техните уебсайтове, пише Financial Times.
Предложението представлява промяна в подхода на регулаторите към управлението на пазара на електронна търговия страната, който възлиза на 1 трлн. долара, но е залят от продажбата на фалшиви продукти и такива с по-ниско качество.
“Ясно е, че досега платформите се радваха на същия режим като YouTubе”, коментира Марк Наткин, управляващ директор в Marbridge Consulting. “Сега изглежда законът ще бъде разширен, така че, ако има проблем с продукта, или е фалшив, платформите като Alibaba и JD.com ще бъдат отговорни”.
Платформите като Taobao или Tmall в момента имат политики за отбелязване и премахване на търговци, които нарушават правата на потребителите или продават фалшиви стоки. Дотавчиците трябва да уведомяват платформите за проблемните продукти, а компанията ще разследва и ще ги свали от сайтовете, ако е необходимо.
Чрез увеличаването на правната отговорност на платформите, китайските регулатори се надяват да решат проблема с предлагането на некачествени стоки и да се сложи край на играта на котка и мишка, твърдят адвокати.
“Целта ще бъдат по-големите платформи”, коментира Юджийн Лоу, базиран в Хонконг партньор на Hogan Lovells.