Didi Chuxing, доминиращата компания за споделено пътуване в Китай, продължава международната си експанзия, след като обяви, че планира да стартира дейност в Австралия този месец.
Компанията, която купи бизнеса на Uber в Китай през 2016 г., заяви, че ще започне да обслужва клиентите си в Мелбърн от 25 юни след месечния пробен период в град Джилонг, който е на 75 километра от Мелбърн. Бизнесът ще се управлява от дъщерно дружество на Didi в Австралия и планира да предложи "поредица от пакети за добре дошли, както за шофьорите, така и за пътниците" - т.е. отстъпки и промоции. Компанията е започнала да подписва договори с шофьори от 1 юни.
Стартът на дейността в Австралия отново ще постави Didi в пряка конкуренция с Uber, но също така с индийската Ola, която действа в Мелбърн, Пърт и Сидни, и Taxify. Този ход следва и експанзията в Тайван, Мексико и Бразилия през тази година, докато Didi най-сетне реши да се разшири извън китайската империя.
Китайската компания набра 4 млрд. долара през декември, за да разработва изкуствен интелект и да финансира международната експанзия.
Тя набеляза различни начини за извършване на разширяването си. Стартът на дейността в в Австралия е органичен, като Didi развива собствен екип, докато в Тайван използва франчайз модел, а в Бразилия влиза чрез придобиване, като купи местния конкурент на Uber – 99, на стойност от 1 млрд. долара. Очаква се китайският стартъп да започне дейност и в Япония, където заедно със SoftBank ще сформира съвместно дружество.
Към момента Didi се оценява на около 50 млрд. долара (около 43 млрд. евро), а сред инвеститорите му са японският технологичен концерн Softbank, както и Apple.