Докато филмовите студиа започнаха да пускат поетапно своите блокбастъри по екраните на кината, американската технологична компания Netflix търси начини да накара зрителите да останат у дома си.
Услугата за видео стрийминг е напът да пусне поне 86 свои оригинални филма през 2018 г., обяви компанията пред Ройтерс. Така броят на филмите, оригинално съдържание на Netflix, надвишава броя на филмите, предстоящи да излязат по график от четири традиционни филмови студия за същата година, както и досегашния рекорд на Netflix от миналата година, когато компанията създаде общо 61 филма. Агресивната стратегия е основана на критиките, че филмовият каталог вече е остарял, както и решението на Walt Disney Co да спре да предоставя филми на Netflix от 2019 г. Друга от причините за създаването на толкова много филми е повишаването на цените на филми от други студия след създалата се надпревара за излъчване. Високите разходи ще доведат до негативни парични потоци до 4 млрд. за тази година според компанията. Досега инвеститорите насърчаваха стратегията, след като броят на абонатите на Netflix продължава да расте, изпращайки цената на акциите със 70% нагоре през тази година до 326,13 долара. Над 55 % от потребителите на Netflix живеят извън САЩ и компанията разчита на чуждестранния пазар за бъдещото си развитие. Поради тази причина голяма част от новите продукции няма да бъдат на английски език. Най-амбициозният проект е предстоящият филм „The Irishman“ с участието на Робърт де Ниро и Ал Пачино. Лентата ще струва на компанията 125 млн. долара.
Още подобни новини четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.