Представете си една компания, която доставя пратки от електронната търговия. Тя получава пратките от производителя в последния момент, няма време за планиране на капацитети, планира предварително брой камиони за движение и в последния момент разбира колко точно камиона ще са ѝ нужни.
Когато преди 5 години трима български предприемачи се сблъскват с това и разбират, че и логистичният сектор, както много други, има нужда от модернизация и оптимизация, която само технологиите могат да предоставят, те стартират разработването на специализиран софтуер. Неговата изначална функция е логична – да намали разходите на карго превозвачите на един пазар, който се оценява на около 50 млрд. долара годишно. Така се ражда Transmetrics, а Аспарух Коев, съосновател на компанията, разказва в интервюто за UpDate какъв е предметът на дейност на компанията и как тя помага на логистичните дружества.
По думите му се използват множество техники в областта на машинното обучение, откриването на модели на поведение на данните и др.
Едно от най-големите предизвикателства пред екипа е било намирането на началното финансиране за идеята. Според Коев твърде често една идея "умира", когато основателите се откажат от нея или се стигне до т.нар. неопределими обстоятелства – свършат парите, ключови хора си тръгнат или др.
Към момента общата инвестиция в компанията възлиза на 2 млн. евро, а почти пет години след основаването си стартъпът се готви за нов рунд на финансиране (Series A), като целта е да се наберат 2-3 млн. евро.
Кои са основните клиенти, какви са най-важните характеристики на данните и как Коев си представя своята Transmetrics след няколко години вижте във видео материала!
Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.