Акциите на Dropbox Inc. поскъпнаха с 44% до 30,20 долара за брой в сутрешните часове на борсовата сесия в петък в Ню Йорк, отчитайки силното търсене по време на първичното публично предлагане, пише Wall Street Journal.
Цената е над офертната цена от 21 долара на акция, както и над началния ѝ диапазон от 16 долара до 18 долара за брой, когато Dropbox започна срещите си с инвеститорите по-рано този месец. Акциите се търгуват на Nasdaq под символа DBX.
Тъй като IPO-ата на големите технологични компании са в недостиг, инвеститорите са склонни да притежават акции на фирма, която вече е достигнала 1 милиард долара годишни приходи и има голям потенциал за растеж.
Инвеститори от водещите компании за рисков капитал, като Sequoia Capital и Accel Partners, както и взаимни фондове, включително Fidelity Investments и T. Rowe Price, вкараха над 600 млн. долара в Dropbox, като смятат, че компанията има огромен потенциал да доминира в потребителския бизнес за съхранение на файлове.
Dropbox, която позволява на потребителите да съхраняват, споделят и да си сътрудничат при работа с документи, снимки и други файлове онлайн, е сред по-старите от така наречените еднорози – старътъпи с оценка над 1 млрд. долара. Компанията е основана през 2007 г. от Дрю Хюстън и Араш Фердоуси.
През последните няколко години Dropbox бе изправена пред интензивна конкуренция от страна на технологични гиганти като Google и Apple Inc., които навлязоха в бизнеса за съхранение на данни. Dropbox също така започна да предлага и корпоративни услуги.
11-годишната компания обаче никога не е отчитала годишна печалба, което не е необичайно за технологични стартъпи, искащи да станат публична компания. За миналата година Dropbox отчете нетна загуба от 111,7 млн. долара при приходи в размер на 1,11 млрд. долара.