Американският интернет гигант Google обяви, че рекламният му екип е спрял 3,2 млрд. от т.нар. „лоши реклами“ през 2017 г., или с 88% повече спрямо предходната година, когато компанията премахна 1,7 млрд., пише VentureBeat.
Под названието „лоши реклами“ се има предвид всяко рекламно съдържание, което нарушава рекламната политика на Google, включително измами, фишинг и разпространението на зловреден софтуер. Това включва всичко – от еднократни случаи до координирани действия на измамници, които се опитват да спечелят пари, обясни Google.
Компанията твърди, че е успяла да блокира по-голямата част от проблемните реклами, преди хората да са станали жертва на измами. Google е премахнала 320 хил. издатели от рекламната си мрежа за нарушаване на рекламните политики и е сложила в черния си списък близо 90 хил. уебсайта и 700 хил. мобилни приложения.
От 1,7 млрд. реклами 79 млн. са имали за цел да препратят потребителите към свързани със зловреден софтуер сайтове. Google е премахнала 400 хил. от тези несигурни сайтове миналата година.
Освен това компанията е елиминирала по 2 млн. страници за нарушение на политиките всеки месец през 2017 г. Това е било възможно отчасти заради новите технологии, които позволяват на екипа да премахва реклами от отделни страници на уебсайтове.
Рекламният екип на Google посочва, че рекламодателите трябва да „ценят потребителското преживяване повече от рекламите“. През 2017 г. Google е блокирала 650 уебсайта за това, че са пускали реклами заедно с фалшиво съдържание, 12 хил. статии заради копирано съдържание от други уебсайтове и е спряла 7000 акаунта в AdWords за други нарушения, като пускане на привлекателни заглавия, с които потребителите се пренасочват към уебсайтове за продажба на съмнителни продукти.
Миналата година Google е добавила още 28 рекламни политики и 20 нови политики по отношение на медиите, за да се справи с новите заплахи. Тази година компанията вече обнови част от политиките си, за да се справи с рекламите на нерегулирани или спекулативни финансови продукти.