Google отвори трети офис в Китай, без да вдига много шум около това. Ходът ѝ обаче подчертава разрастването на хардуерния и рекламния бизнес на компанията в страната, въпреки че ключовата ѝ търсачка остава блокирана в Китай, пише Financial Times.
Новият офис се намира в Шънджън, някогашно рибарско селце, което се превърна в азиатската Силициева долина, която граничи с Хонконг и е дом на китайски технологични гиганти, включително Tencent и Huawei.
Ключови услуги на редица американски компании са блокирани в Китай, но тези фирми продължават да правят сериозен бизнес в страната.
Насочващите се все повече към чуждестранните пазари китайски производители, в това число Huawei и Xiaomi, както и доставчиците на услуги, се обръщат към компании като Google и Facebook, за да рекламират техните предложения отвъд океана.
Търсачката на Google е блокирана в Китай от 2010 г., когато компанията я спря за местния пазар във връзка с продължилия няколко години конфликт с властите в Пекин заради цензурата на резултатите от търсенето, включващи политически чувствителни ключови думи.
Но Google запази присъствието си в страната и наскоро направи поредни усилия, за да засили връзката си с Китай.
Новият офис на компанията ще подпомага тези в Пекин и Шанхай, които взети заедно има около 600 служители, предимно инженери и експерти по продажбите.
Освен това наскоро Google отвори първата си лаборатория за изкуствен интелект в Китай.
„Имаме множество важни клиенти и партньори в Шънджън“, посочват от компанията, допълвайки, че целта сега е да се комуникира и работи с тях по-добре.
Освен експерти в продажбите Google наема инженери в Китай, които работят по нейните глобални продукти. Всичко това е част от усилията ѝ да привлича таланти по целия свят. Тя се насочва по-сериозно към хардуера, а Шънджън е хъб, фокусиран именно в тази сфера.