В една година, за която си мислихме, че не може да се влоши много за Uber, вече накърнената от самата компания репутация пое още един удар във вторник, когато изпълнителният директор Дара Косровшахи публикува изявление, в което информира обществеността за сериозен пробив на данните в компанията си.
При инцидента две външни за компанията лица са получили достъп до личната информация на 57 млн. потребители на Uber, включително имената и номерата на шофьорски книжки на около 600 хил. шофьори в САЩ.
За да направи нещата още по-лоши, Косровшахи, който замени съоснователя Травис Каланик като главен изпълнителен директор през август, трябваше да признае, че компанията му е научила за това в края на 2016 г. и не е информирала засегнатите потребители и обществеността досега. Според изявлението две лица, които са отговаряли за отговора на инцидента по онова време, е трябвало да напуснат компанията незабавно след задълбочено разследване.
Както показва инфографиката, Uber в никакъв случай не е единствената компания, която е станала жертва на кражба на данни през последните няколко години. Но очевидната липса на прозрачност още веднъж поставя компанията и нейния бивш лидерски екип в лоша светлина.