Докато британските потребители започват да страдат от ефектите от Brexit, местните търговци увеличават периода за намаленията си за Черния петък, за да привлекат купувачите във физическите и онлайн магазините си, пише Bloomberg.
Те се нуждаят от тласък нагоре. Спадът на стойността на паунда след вота Великобритания да напусне Европейския съюз (ЕС) повиши цените на вносните продукти и доведе до по-високи цени в магазините. Покупателната способност на британците също е под натиск от стагниралия ръст на заплатите, който изостана спрямо инфлацията, както и от първото покачване на лихвите от десетилетие.
Всичко това увеличава значението на коледните бюджети. Големи вериги, включително Currys, AO World и Halfords Group започнаха промоциите за Черния петък по-рано тази година, твърди независимият анализатор Ричард Химан.
Това може да не е достатъчно, за да раздвижи британските купувачи и те да се разделят с повече средства. Само 16% от общо 1000 британски потребители, анкетирани от Royal Bank of Canada, твърдят, че са планирали да похарчат повече по време на промоциите за Черния петък тази година спрямо миналата. 21% възнамеряват да похарчат по-малко, а 63 на сто искат да се придържат към миналогодишния си бюджет.
Усилията за Черния петък са особено важен и за онлайн търговците като Asos и Zalando, които се конкурират с Amazon.com.
"Не можете да изчакате Черния петък?“, писа Asos на уебсайта си, насочвайки посетителите към линкове към нейния аутлет, където се предлагат стоки със 70% намаление.
Удължаването на периода около Черния петък се простира и извън Великобритания. Zalando увеличи в Белгия периода за намаления в рамките на тази седмица, който ще доведе до по-големи намаления в петък. В Германия компанията за потребителска електроника Saturn провежда „Черна седмица“, която започна в събота и ще продължи до петък.