През 2016 г. над 85% от домакинствата в Европейския съюз са имали достъп и са ползвали интернет. Когато разгледаме данните от гледна точка на онлайн търговията обаче, оказва се, че процентът от този дял на жените, които пазаруват в интернет е малко под този на мъжете – 65% спрямо 67%, сочат последните данни на Евростат.
По-голямата разлика обаче идва при продуктите, които купуват. Много повече жени купуват дрехи от интернет – 68% за женската част от населението спрямо 56% при мъжката. Интересното е, че България е европейската страна с най-висок процент на онлайн пазаруване на дрехи както при жените, така и при мъжете – съответно 83% и 72%.
Що се отнася до електронните стоки, мъжете тук водят убедително – 31% от мъжете в ЕС купуват онлайн електрониката си, докато при жените този процент е едва 17 на сто. Тук България е на обратната страна на скалата, заемайки предпоследно място. Само 8% от пазаруващите в интернет жени купуват електронни продукти спрямо 22% при мъжете.
Разликите при останалите категории продукти обаче не са толкова широки. Средно 20% от жените и 26% от мъжете, пазаруващи онлайн, купуват филми, а дяловете при стоките за домакинствата са съответно 43% и 45%. Малко по-високи са стойностите в категорията самолетни билети и настаняване – 51% от жените и 52% от мъжете, като и по трите показателя българите са сравнително назад в класацията.
Що се отнася до купуването на билети за събития от интернет, единствено тук делът на жените е равен на този на мъжете в ЕС – 38%. България е на предпоследно място в това отношение, като 13% от женската част от населението и 16% от мъжката предпочитат да си купуват билетите от интернет.
За интерактивен вариант на графиката натиснете върху нея.