Американският интернет концерн Google е предложил да представи равни условия за конкурентни сайтове за пазаруване чрез търг, тъй като има за цел да предотврати по-нататъшните антитръстови глоби от страна на ЕС, съобщиха пред Ройтерс четирима души, запознати с въпроса.
Google предлага да показва резултатите на конкурентни услуги за пазаруване на сайта си, като това ще става с помощта на аукцион.
Компанията е под натиск да представи голяма инициатива за изравняване на условията при сравнение на онлайн пазарите, но предложението е било категорично критикувано от конкурентите като неадекватно.
Правоприлагащите органи в ЕС разглеждат антитръстовия случай като критерий за разследване в други области, доминирани от американския гигант, като пътуванията и онлайн картографирането.
Google вече бе глобена с рекордните 2,4 млрд. евро от Европейската комисия за благоприятстване на собствената си услуга и може да се сблъска с нови глоби за милиони евро, ако не успее да третира конкуренцията и собствената си услуга по еднакъв начин.
В своето предложение, изпратено до Европейската комисия на 29 август, компанията казва, че ще позволи на конкурентите да правят оферта за всяко място в секцията за пазаруване, известна като Product Listing Ads, посочват източници.
Новото предложение обаче не потушава напълно притесненията на ЕК, която поиска Google да постави резултатите на конкурентите си на видно място като това, на което представя собствените си услуги, казват източниците. В сегашната оферта Googlе все пак запазва първите две места в резултатите за свои услуги. Американците имат време за подобрения до 28 септември.
Спорът за Google Shopping не е единственият конфликт между ЕК и интернет концерна. В момента текат допълнителни разследвания, които могат да доведат до нови глоби.
Така например Европейската комисия разследва пазарната мощ на Google по отношение на мобилната операционна система Android. Брюкселските власти критикуват факта, че производителите на интегрирани с Android устройства инсталират задължително предварително услуги на компанията като уеб браузъра Google Chrome и търсачката на Google.
От юли миналата година Комисията също така разследва дали Google нарушава европейското конкурентно право в основната си дейност - рекламния пазар. Подозрението: Google ограничава способността на компаниите да показват на нейните сайтове реклами на конкурентни търсачки. Американската интернет компания отрече всички обвинения от Брюксел.