fallback

Рекламни агенции и Apple в спор заради Safari

Технологичният концерн въведе нова функция ITP, която ограничава инструментите за проследяване на потребителските навици

09:48 | 18.09.17 г.
Автор - снимка
Създател

Голяма част от рекламния бранш в САЩ и американският технологичен концерн Apple влязоха в битка заради начина на ползване на браузъра Safari.

Дигитални рекламни и маркетингови организации се обединиха, за да съдят компанията на Тим Кук заради "едностранен и непохватен подход" към личните данни на потребителите на Mac. Според групата Apple е започнал да прилага по-крайни мерки, за да се намали проследяването за реклами както от мобилни, така и от настолни версии на Safari. Това потенциално може да срине цял сегмент от рекламния бранш.

В отворено писмо, публикувано през уикенда от шест водещи търговски рекламни групи, се критикува новата MacOS функция на Apple, наречена Intelligent Tracking Prevention, или ITP. Тя използва алгоритми с машинно обучение, за да установи състоянието с проследяването на Safari браузъра, като наличието на постоянни бисквитки от рекламните мрежи от трети страни, както и налага 24-часов лимит за продължителността на живота на тези инструменти за проследяване.

Рекламните групи смятат, че решението ще унищожи бизнеса им в момент, в който Facebook и Google генерират повече от 90 на сто от всеки долар за нова реклама, похарчен в интернет.

Специалистите по реклама смятат, че събирането на данни (не на лични данни) помага за развитието на интернет рекламата, а благодарение на технологиите за проследяване сайтовете показват уникални и най-подходящи рекламни банери за всеки потребител.

Малко по-късно дойде и отговорът на Apple, с което компанията заяви, че безопасността и конфиденциалността на данните е на първо място за концерна. 

„Таргетираната реклама днес е толкова разпространена, че рекламодателите без никакъв проблем проследяват и изцяло възстановяват историята на браузването за всеки потребител. Тази информация отива към рекламодателите без разрешението на потребителите и се използва за преадресиране на рекламните блокове. Именно това е причината хората да виждат един и същ банер в различните сайтове. Смарт защитата в Safari блокира преадресирането на рекламата и автоматично премахва информацията за потребителите, за да не попадне в трети ръце. Самата реклама никъде няма да изчезне и уеб сайтовете ще продължат да печелят от нея, както преди”, се казва в отговора на компанията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:07 | 14.09.22 г.
fallback